کاهش 20 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در چهارمحال و بختیاری


کاهش 20 درصدی تولید گیلاس و آلبالو در چهارمحال و بختیاری

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: دو عامل سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش تولید نزدیک به 20 درصدی محصولات باغی از جمله گیلاس، آلبالو و زردآلو در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است.

ابراهیم شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه سطح زیرکشت آلبالو، گیلاس و زردآلو و میزان تولید سالانه این سه محصول در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: سطح زیرکشت گیلاس استان حدود ۷۲۵ هکتار است که از این میزان ۲۸۰ هکتار بارور و مابقی به صورت نهال است، پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۵۰۰ تن گیلاس از این سطح برداشت انجام شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده ارقام کشت شده گیلاس در استان رقم قاهری، تک‌دانه مشهد و زرد دانشکده است.

وی ادامه داد: مساحت زیر کشت آلبالو در چهارمحال و بختیاری نیز ۱۹۵ هکتار بوده که از این میزان ۱۵۰ هکتار بارور و مابقی نهال است، پیش‌بینی می‌شود که از این سطح حدود ۸۰۰ تن آلبالو برداشت شود.

شیرانی عنوان کرد: ارقام عمده آلبالو کشت شده در سطح چهارمحال و بختیاری رقم گیسی، سیلانی و رقم بوترمو است، همچنین رقم آلبالو ترش محلی نیز در استان وجود دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در استان ۶۸۰ هکتار نیز زیر کشت زردآلو رفته که از میزان ۶۰۱ هکتار بارور و مابقی به صورت نهال است، همچنین حدود ۳۰۰۰ تن تولید زردآلو در استان پیش‌بینی می‌شود و رقم‌های عمده مورد کشت نیز ملایری، تخم‌گردی و خیاری هستند.

وی یادآور شد: حدود ۴۰ درصد از تولید محصول گیلاس، زردآلو و آلبالو برای مصرف در چهارمحال و بختیاری باقی می‌ماند و مابقی به استان‌های همجوار مانند اصفهان فرستاده می‌شود، همچنین زردآلو به صورت خشک و برگ زردآلو و لواشک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شیرانی خاطرنشان کرد: دو عامل سرمازدگی و خشکسالی منجر به کاهش حدود ۲۰ درصدی تولید گیلاس، آلبالو و زردآلو در چهارمحال و بختیاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس