روی خط پایتخت، تعویض پسماند خشک با اسباب بازی کودکان در منطقه 9


روی خط پایتخت، تعویض پسماند خشک با اسباب بازی کودکان در منطقه 9

تهران- ایرنا- معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 9 با اشاره به اجرای طرح کاپ از راه اندازی اولین مرکز تعویض پسماند خشک با اسباب بازی کودکان در شهر تهران، در خیابان سی متری جی خبر داد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه شهرداری منطقه ۹، مصطفی دینی با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در مناطق شهری، طرح معاوضه پسماند خشک با اسباب بازی، به ابتکار اداره پسماند منطقه اجرا می شود.

وی افزود: در این طرح خانواده ها و کودکان می توانند در ازای پسماند خشک، اسباب بازی دریافت کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۹ درباره اجرای این طرح گفت: به منظور نهادینه کردن فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا و مشارکت کودکان در موضوع پسماند، طرح معاوضه پسماند خشک با اسباب بازی کودکان، اجرا می شود.

انتشار گزارش طرح «کاپ» در وب سایت سازمان جهانی مترو پلیس

به تازگی گزارش طرح کاپ به عنوان یکی از ۴۱۳ پروژه برتر مدیریت شهری تهران در وب‌سایت رسمی سازمان جهانی متروپلیس منتشر شد و مورد توجه متخصصان شهری قرار گرفت.

سازمان جهانی مترو پلیس متولی انجمن جهانی شهرهای بزرگ و کلانشهرهاست. این سازمان به عنوان مرکز و بستر کلانشهرها برای ارتباط، به اشتراک گذاشتن تجربیات و بسیج در طیف گسترده ای از موضوعات محلی و جهانی عمل می کند. این مجمع ۱۴۱ دولت محلی و شهرداری را از سراسر جهان گرد هم آورده است.

در امتداد این ماموریت، پلتفرم آنلاینی موسوم به USE به عنوان ابتکاری از سازمان متروپلیس مطرح شد که به ارتقای توسعه شهری پایدار اختصاص یافته و برنامه ها، پروژه ها و سیاست های موفق جهانی را به نمایش می گذارد. ثبت تجربه موفق کلانشهرها در پلتفرم USE می تواند آن ها را به یکدیگر متصل و تجارب را به نحو شایسته به اشتراک بگذارد.

در این راستا، شهرداری تهران و به طور خاص سازمان مدیریت پسماند اولین گزارش خود را با محوریت یک برنامه ابتکاری برای به حداقل رساندن تولید زباله و به حداکثر رساندن بازیافت منابع با نام طرح کاهش پسماند (کاپ) در این پلتفرم منتشر کرده است.

با توجه به اینکه پروژه های موفق شهرداری های مختلف در این پلتفرم ثبت و به اشتراک گذاشته می شود و تاکنون نزدیک ۴۱۳ پروژه موفق در این پلتفورم ثبت شد، کاپ توانسته یکی از این ۴۱۳ پروژه برتر شهری ثبت شده باشد.

این گزارش بر روی صفحه Community News و News Feed و صفحه اصلی متروپلیس و همچنین توئیتر در تیتر اول قرار دارد و با توجه به چند وجهی بودن پروژه و اینکه چندین هدف از اهداف توسعه پایدار را پوشش می دهد با بازخورد مثبت و خوبی مواجه شده است.

در کل، این تجربه به عنوان یک تجربه موفق، مبتکرانه و شایان توجه در مقیاس کلان شهر مطرح شد که می تواند با توسعه ظرفیت های شهری بر اساس بستر دانش و منابع، زمینه ای برای ایجاد شهرهای پایدار فراهم آورد.

روی خط پایتخت، تعویض پسماند خشک با اسباب بازی کودکان در منطقه 9

اجرای عملیات بهسازی عوارضی تهران قم

شهردار منطقه ۱۹ از بهسازی مسیر تردد خودروها جنب عوارضی قم در قالب اجرای عملیات تراش و روکش آسفالت خبر داد.

علی توکلی با بیان اینکه نزدیک به ۱۳۰۰ تن آسفالت صرف بهسازی این محور مواصلاتی پرتردد می شود، گفت: این پروژه در حال حاضر با صرف ۵۰۰ تن آسفالت در ۳ هزار متر مربع از این مسیر با هدف افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک سفرهای برون ‌شهری در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به عملیات احداث سرعت‌کاه‌های آسفالتی جدید در معابر اصلی این منطقه افزود: به منظور کنترل سرعت خودروها و پیشگیری از بروز تصادفات و حوادث احتمالی یک سرعتکاه در بلوار شقایق و دو سرعت‌کاه نیز در معابر ناحیه ۴ مقابل امامزاده علی اکبر (ع) احداث شد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به نگهداشت معابر داخلی منطقه با صرف ۸۰۰ تن آسفالت اشاره کرد و افزود: در همین راستا خیابان های احد، نور، وصال، رجب حیدری، معابر اسماعیل آباد و ... با اجرای عملیات آسفالت برای تردد خودروها و شهروندان بهسازی شدند.

کاهش ۱۰ درصدی تولید پسماند در منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: با اجرای دو طرح «کاپ» و «شنبه ها بدون پسماند» میزان پسماند در جنوب شرق تهران نسبت به مدت مشابه ۱۰درصد کاهش داشته است.

علیرضا جعفری با اعلام این خبر افزود: طرح «کاپ» در راستای کاهش پسماند در ساختمان های اداری منطقه ۱۵ و شهرکهای خاورشهر و شاهد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مستمر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح در ۹۹ ساختمان اداری منطقه شامل ساختمان های تابعه شهرداری، پلیس راهور و بانک ها در حال انجام است افزود: تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰ خانوار ساکن شهرکهای شاهد و خاورشهر نیز با این طرح آشنا شدند و مشارکت خوبی در اجرای طرح «کاپ» داشته اند.

جعفری گفت: این طرح با هدف تحقق فرهنگ تفکیک پسماند، کاهش حجم پسماند، استفاده از جایگزین های بادوام و مناسب بجای مواد یکبار مصرف، تغییر الگوی مصرف و نگرش شهروندان، استفاده مجدد از کالاهای قابل استفاده و در نهایت توسعه پایدار و حفظ منابع فعالیت می کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ در ادامه به اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» اشاره کرد و افزود: این طرح همزمان با همه گیری کرونا با ملاحظات بهداشتی آغاز به کار کرده است که میزان جمع آوری پسماند در این طرح ۱ تا ۲ تن در هفته است.

جعفری اضافه کرد: طرح مذکور با هدف مکانیزه نمودن عملیات تفکیک در مبداء و جمع آوری پسماند خشک با توجه به جنبه های زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه به اجرا درمی آید و شهروندان پس از آموزش پسماندهای خود را به نزدیکترین غرفه بازیافت تحویل می دهند یا توسط خودروهای ملودی از درب منزل آنان جمع آوری می شود.

اجرای پیاده راه سازی در ضلع شمالی میدان شیخ بهایی

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: به منظور افزایش تعاملات اجتماعی فرهنگی، ایجاد مقیاس های انسانی در عرصه های عمومی، تثبیت و تقویت برخی کاربری ‌ها و مسائل اقتصادی و گسترش ارتباطات، پیاده راه سازی در ضلع شمالی میدان شیخ بهایی اجرا شد.

سید محمد رضا موسوی در این باره گفت: ارتقاء محیط و جاذبه خیابان، کاهش نیاز به تنفیذ ترافیک، کاهش اثرات منفی وسایل نقلیه بر محیط زیست، خلق خیابان بسیار زیبا، کاهش سرعت وسایل نقلیه ی موتوری، افزایش ایمنی افراد پیاده یا دوچرخه از اهداف پیاده راه سازی در ضلع شمالی میدان شیخ بهایی است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۳، این فضاها را به عنوان یکی از مهمترین فضاهای عمومی در شهرها دانست که زمینه فعالیت های ضروری، گزینشی و اجتماعی را فراهم می آورد به گونه ای که یکی از کارکردهای آن جذب توریست است.

موسوی از اجرای کف پوش بتنی و نوار نابینایان از ۱۵ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه در این محدوده خبر داد و بیان کرد: پیاده راه سازی ضلع شمالی میدان شیخ بهایی، به درخواست شورایاری ها و شهروندان در قالب پروژه های کوچک مقیاس در ۱۱۰ متر طول انجام شد.

اتصال مسیر دوچرخه منطقه ۱۴ تهران به مناطق همجوار

شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران از توسعه رینگ دوچرخه‌سواری و اتصال این منطقه به سه منطقه ۱۲، ۱۳ و ۱۵ پایتخت به منظور ایجاد بستر مناسب و ارتقای فرهنگ دوچرخه‌سواری خبر داد.

کامبیز مصطفی پور با بیان این خبر گفت: ۱۹ کیلومتر مسیر دوچرخه در معابر، پیاده‌راه‌ها و بوستان‌های منطقه از جمله درمحدوده های منتهی به شهیدمحلاتی، شاه آبادی، گلشناس، پاسدارگمنام، نبرد، واضحی فرد، رحیمی حدفاصل بزرگراه بسیج تا هجرت و بزرگراه امام علی (ع) تا بزرگراه شهید محلاتی احداث و در حال تکمیل است.

مصطفی پور با بیان اینکه نوع مسیرهای دوچرخه‌سواری ایجاد شده در منطقه ۱۴ از نوع درجه یک است که بر اساس این تعریف، مسیرها در داخل پیاده‌رو ایجاد و علائم جداکننده و خط‌کشی مجزا در این مسیرها انجام می‌شود، افزود: تمامی مسیرهای منطقه با رعایت استانداردهای اعلام شده از سوی سازمان حمل ونقل و ترافیک طراحی و به بهره برداری رسیده است و در بخش هائی که مسیر دوچرخه در پیاده رو است نیز استانداردهای عرض معبر برای اختصاص به عابرپیاده و دوچرخه سوار در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۴ مسیر بلوار ده حقی را از مسیرهای دوچرخه منحصر به فرد منطقه برشمرد و اظهارداشت: به دلیل وجود دانشگاه آزاد تهران جنوب، مسیر تفریحی برای سهولت دانشجویان برای دسترسی به مترو بسیج اجرایی شده تا دانشجویان این مسیر را با دوچرخه طی کنند که هم جنبه تفریح دارد و هم باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

مصطفی پور در ادامه با اشاره به اینکه ۱۱ کیلومتر مسیردوچرخه در حال بهره برداری و ۸ کیلومتر نیز در حال اجراست، گفت: موضوع توسعه مسیر دوچرخه‌سواری به داخل منطقه ختم نشده و برای یکپارچگی وهمپوشانی بیشتر مسیرهای دوچرخه با مناطق دیگر، پیش بینی شده منطقه ۱۴ از طریق مسیر دوچرخه در بزرگراه بسیج و بلوار ابوذر به مناطق ۱۳ و ۱۵ و از خیابان نبرد و بزرگراه شهیدمحلاتی به منطقه ۱۲، متصل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟