مینو محرز در گفت‌وگو با آنا در خصوص خودداری برخی بیماران قلبی از تزریق واکسن کرونا گفت: برخی از بیماران قلبی و عروقی از بابت دریافت واکسن‌های کووید-۱۹ نگران هستند و از تزریق آن خودداری می‌کنند. این نگرانی به خاطر آن است که گفته شده بود واکسن‌های کرونا لخته‌های خونی ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه شایعاتی که در خصوص واکسن کرونا در برخی شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود غیرموثق بوده و هیچ سندیتی ندارند، اظهار کرد: ایجاد لخته خون در هر یک نفر از یک میلیون نفر آن هم در برخی از واکسن‌ها ایجاد می‌شود و آنقدر شدید نیست که نگرانی به بار آورد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: به بیماران قلبی و عروقی پیشنهاد می‌شود حتی اگر این عارضه محتمل است واکسن دریافت کنند، چرا که ابتلا به کرونا ممکن است سبب مرگ آن‌ها شود و آن‌ها جزء افراد دارای بیماری زمینه‌ای تلقی می‌شوند حال آنکه لخته‌های خونی با توجه به داروهایی که آن‌ها استفاده می‌کنند تبعات خاصی نخواهد داشت.

وی ضمن بیان اینکه اغراق آمیز بیان کردن تبعات واکسیناسیون توسط برخی افراد هیچ نفعی برای جامعه ندارد، اشاره کرد: این واکسن‌هایی که ما استفاده می‌کنیم و از ویروس ضعیف شده تولید شده‌اند، عارضه لخته خونی ندارد و این عارضه در واکسن‌های دیگر هم جدی نیست.

محرز ضمن تاکید بر این که بیمار قلبی و عروقی‌های‌ ریسک محسوب می‌شود، گفت: یک بیمار قلبی و عروقی نباید مبتلا به عفونت شود و نباید به عوارض نادر واکسن‌ها که منابع بی‌اطلاع متبادر می‌کنند گوش دهند.