ایرنا یک نهاد تبلیغی برای ساخت مبلغ شود


ایرنا یک نهاد تبلیغی برای ساخت مبلغ شود

تهران- ایرنا- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید براینکه ما خبرگزاری جمهوری اسلامی را یک نهاد تبلیغی برای ساختن مبلغان در نظر می‌گیریم، گفت: شبکه‌های مردمی تبلیغی را در استان تهران فعال کردیم تا مردم با حضور در عرصه‌های مختلف بار فرهنگی و تبلیغی به دوش بگیرند.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی روز یکشنبه پس از بازدید از ایرنا در جمع مدیران سردبیران و خبرنگاران ایرنا اظهار داشت: در تبلیغ باید آحاد مردم با نگاه وظیفه مندی وارد شوند تا اراده جمعی در این زمینه به وجود بیاید و ما نیز در سازمان تبلیغات کمک کننده هستیم و خود را رقیب مردم نمی دانیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه تهرانی ها در عرصه های مختلف حضور فعال دارند گفت: شهروندان پشت یکدیگر ایستاده اند و این امر در برنامه های فرهنگی و دینی در محله های شهر مشهود است.

وی ادامه داد: امام راحل تاکید داشتند که باید خوبی ها را نشر بدهیم، از این رو این سازمان اقداماتی را که مردم در محله های شهر انجام داده اند را تبلیغ کرده و در بین مردم مخابره می کند.

سهرابی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی در سازمان تبلیغات اسلامی، مردمی سازی تبلیغ است گفت: لازم است تا مردم خود را در جایگاه تبلیغ دین ببینند.

وی با بیان اینکه ما در شان اجتماعی افرادی به عنوان مبلغ داریم که دین را یاد می گیرند و به مردم آموزش می دهند، گفت: آنچه که مطلوب است در جامعه شناختی این است که همه برای خود جایگاه تبلیغی دین را قایل باشند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: هر شخصی بر اساس دین مسئول است که در شرایط خاص امر به معروف و نهی از منکر کند و این یک وظیفه همگانی است.

وی به تبلیغ دین اسلام و باورها در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: وقتی دین تبلیغ می شود که همه ما مبلغ باشیم و به همان میزان که دین را بلد هستیم در فضای مجازی و اجتماعی به آن بپردازیم و به عنوان یک رسالت دینی و انسانی به آن توجه کنیم.

سهرابی با تاکید به اینکه باید شهروند مبلغ در جامعه تربیت شود، افزود: نباید تبلیغ دین متوقف شود از این رو تا زمانی که شهروند مبلغ فعال نشود کار بروز عینی ارزش های دینی محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: همچنان که در شئون دیگر اجتماعی برای هر کاری یک مسوول و متولی تعیین شده است در تبلیغ نیز این امر اتفاق افتاده است اما تبلیغ، کار یک صنف خاصی نیست و سازمان تبلیغات به دنبال تامین زیرساخت هاست و ساختارهای حمایتی و روایت گر اقدامات فرهنگی و دینی مردم است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به اینکه همه ما در مناسبات و روابط اجتماعی تجلی دهنده ارزش های دینی هستیم گفت: باید مردم را به جای مخاطب، فعال و کنش گر عرصه تبلیغات کرد و باید مخاطب را به میدان آورد.

وی افزود: تولید محتوا انجام داده ایم و از مردم تقاضای ابراز باورها و سلایقشان را داریم؛ کسی که به میدان ابراز و تعاملات می آید به عنوان مبلغ تشنه می شود که باید معرفت و دانشش را ارتقا دهد تا بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

سهرابی همچنین به حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: وظیفه ما مشارکت و حضور حداکثری بود و در این راستا در سطح استان بیش از ۳۰۰ برنامه برگزار شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران بیان داشت: در این راستا مجموعه ای از آموزش ها را ارائه کرده و برای جذب حداکثری مردم برنامه ریزی کردیم، صرف نظر از اینکه چه کسی منتخب می شود، باورها را بر پایه مردم سالاری دینی شکل داده ‌ و با همین باور مردم را دعوت به مشارکت کردیم.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران امروز (۳۰ خرداد) با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از بخش های مختلف این سازمان بازدید کرد و با فاطمه نوری مدیر کل اخبار استان ها و محمدرضا نادری گیسور به گفت و گو نشست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر