65 درصد رای دهندگان خراسان شمالی به رییس جمهور منتخب رای دادند


65 درصد رای دهندگان خراسان شمالی به رییس جمهور منتخب رای دادند

بجنورد- ایرنا- دبیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: حدود 65 درصد از رای دهندگان این استان در روز جمعه 28 خردادماه به رییس جمهور منتخب رای دادند.

هادی رجایی نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر از واجدین رای دادن در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در استان خراسان شمالی ۴۳۰ هزار نفر که شامل ۶۴ درصد واجدین رای دادن در انتخابات شرکت کردند.
وی اضافه کرد : از بین ۴۳۰ هزار واجدین شرایط شرکت کننده در انتخابات، ۲۸۱ هزار نفر از رای که ۶۵ درصد رای دهندگان استان به به حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری منتخب رای دادند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: همچنین در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در اردیبهشت ماه سال ۹۶ برگزار شد، ۵۳ درصد از رای دهندگان به حجت الاسلام رییسی رای دادند که حدود ۲۷۲ هزار و ۶۹۷ رای بود.

رجایی نیا میانگین مشارکت این استان در انتخابات را در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری ۶۳ درصد اعلام کرد و این در حالیست که این مشارکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حدود ۸۱ درصد بود.

وی خاطرنشان کرد : در انتخابات ۲۸ خردادماه جاری شهرستان گرمه با ۷۴.۲۵ درصد بیشترین مشارکت رای دهندگان را همانند دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خود اختصاص داد به طوری که از از ۱۹ هزار نفر واجد شرایط رای دادن حدود ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر پای صندوق رای حاضر شدند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزارشد و در این دوره از انتخابات ۶۷۲ هزار نفر از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط اخذ رای بودند و ۲۵ هزار نفر نیز کار برگزاری این انتخابات را بر عهده داشتند که در آخرین انتخابات حدود ۵۷.۲ درصد از واجد شرایط استان در انتخابات شرکت کردند.

براساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی از بین ۲۸ میلیون آرای مردم در این انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رییس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.
دبیر سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری خراسان شمالی گفت: ۶۴ درصد از ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این میزان در انتخابات شوراها ۶۳.۵ درصد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه