اولیانوف: نیازی به تمدید توافقنامه آژانس اتمی با ایران نیست


اولیانوف: نیازی به تمدید توافقنامه آژانس اتمی با ایران نیست

نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، اظهار داشت: نیازی به تمدید توافقنامه تأیید آژانس انرژی هسته ای بین المللی در ایران نیست.

به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف نماینده دائمی فدراسیون روسیه در سازمان های بین المللی در وین، به اسپوتنیک گفت: دیگر نیازی به تمدید توافق فنی بازرسی های آژانس انرژی هسته ای در ایران که در ۲۴ ژوئن منقضی می شود نیست.

اولیانوف گفت: من فکر می کنم این توافقنامه تمدید نخواهد شد، زیرا نیازی نیست، تصمیمات قبلی لازم الاجرا هستند. اگر همه آنها به قوت خود باقی بمانند، تصمیم رسمی در مورد تمدید لازم نیست.

ششمین دور مذاکرات در مورد احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته ای ایران (برجام) روز یکشنبه در وین پایان یافت.

ایران در ۲۳ فوریه فعالیت های بازرسی آژانس بین المللی انرژی هسته ای را در ارتباط با قانون "اقدام استراتژیک برای رفع تحریم ها"، که تعلیق بازرسی های طولانی مدت و پروتکل اضافی توافق با آژانس بین المللی انرژی هسته ای را پیش بینی می کند، محدود کرد.

ایران در پی این اقدام توضیح داد، که اگر طرفین توافق هسته ای از الزامات تهران پیروی کنند، این اقدام قابل برگشت است و به منزله انصراف از همکاری با آژانس انرژی هسته ای بین المللی و همچنین لغو کلیه بازرسی ها نخواهد بود؛ نشست در مورد موضوعات منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار خواهد شد.

در همان زمان، قبل از شروع محدودیت کار سازمان بین المللی، تهران موافقتنامه ای موقت امضا کرده، که ادامه فعالیت های "لازم" راستی آزمایی و نظارت در ایران را به مدت سه ماه پیش بینی می کند؛ پس از این مدت توافقنامه برای یک ماه دیگر - تا ۲۴ ژوئن تمدید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !