راه پیشگیری از کرونا اجرای طرح شهیدسلیمانی و انجام واکسیناسیون است


 راه پیشگیری از کرونا اجرای طرح شهیدسلیمانی و انجام واکسیناسیون است

آبادان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پیشگیری از ابتلا به کرونا بر 2 محور بازگشت به اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام واکسیناسیون سالمندان و افراد پر خطر استوار است.

به گزارش ایرنا دکتر شکراله سلمان‌زاده روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای جنوب غرب خوزستان در آبادان بیان کرد: آمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ و موارد بستری در این منطقه با شیب ملایمی در حال افزایش است که بخشی از آن نتیجه برخی تجمع‌ها در یک هفته گذشته است.

وی افزود: اگر این روند افزایشی ادامه یابد بیم آن می‌رود که در تیر، شاهد موج جدیدی از اوج گیری این بیماری در منطقه باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۴۴ نمونه گرفته شده ۷۲ مورد جدید مثبت داشتیم که ۳۳ نفر مربوط به آبادان، ۱۲ نفر از خرمشهر و در شادگان ۲۷ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: از این ۷۲ مورد، درمان ۵۵ نفر ( آبادان ۲۰ نفر، خرمشهر ۹ نفر و شادگان ۲۶ نفر ) به صورت سرپایی انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در روز گذشته نیز ۳۸ نفر در این شهرستان‌ها بستری و ۲۶ نفر نیز بهبود و از بیمارستان مرخص شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این مدت چهار مورد فوتی (۲ نفر در آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان) گزارش شد افزود:هم اکنون ۱۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شادگان ، خرمشهر و آبادان بستری هستند.

سلمان زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای این اپیدمی تاکنون ۱۹۴هزار و ۴۲۹ نفر بود.

شهروندان شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان زیر نظر خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟