راه پیشگیری از کرونا اجرای طرح شهیدسلیمانی و انجام واکسیناسیون است


 راه پیشگیری از کرونا اجرای طرح شهیدسلیمانی و انجام واکسیناسیون است

آبادان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: پیشگیری از ابتلا به کرونا بر 2 محور بازگشت به اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام واکسیناسیون سالمندان و افراد پر خطر استوار است.

به گزارش ایرنا دکتر شکراله سلمان‌زاده روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای جنوب غرب خوزستان در آبادان بیان کرد: آمار مبتلایان به ویروس کووید۱۹ و موارد بستری در این منطقه با شیب ملایمی در حال افزایش است که بخشی از آن نتیجه برخی تجمع‌ها در یک هفته گذشته است.

وی افزود: اگر این روند افزایشی ادامه یابد بیم آن می‌رود که در تیر، شاهد موج جدیدی از اوج گیری این بیماری در منطقه باشیم.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۴۴ نمونه گرفته شده ۷۲ مورد جدید مثبت داشتیم که ۳۳ نفر مربوط به آبادان، ۱۲ نفر از خرمشهر و در شادگان ۲۷ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی افزود: از این ۷۲ مورد، درمان ۵۵ نفر ( آبادان ۲۰ نفر، خرمشهر ۹ نفر و شادگان ۲۶ نفر ) به صورت سرپایی انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در روز گذشته نیز ۳۸ نفر در این شهرستان‌ها بستری و ۲۶ نفر نیز بهبود و از بیمارستان مرخص شدند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این مدت چهار مورد فوتی (۲ نفر در آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر در شادگان) گزارش شد افزود:هم اکنون ۱۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شادگان ، خرمشهر و آبادان بستری هستند.

سلمان زاده اضافه کرد: تعداد کل موارد مراجعه سرپایی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای این اپیدمی تاکنون ۱۹۴هزار و ۴۲۹ نفر بود.

شهروندان شهرستان‌های شادگان، خرمشهر و آبادان زیر نظر خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !