مدیرکل تبلیغات اسلامی: برگزاری جشن‌های مذهبی در یزد افزایش می‌یابد


مدیرکل تبلیغات اسلامی: برگزاری جشن‌های مذهبی در یزد افزایش می‌یابد

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برگزاری جشن‌های مذهبی در سال‌ 1400 هجری شمسی در چارچوب طرح ایجاد نشاط صحیح اجتماعی در میان اقشار مختلف مردم از جمله اهدافی است که با همکاری مردم و تشکل‌ها در این استان افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روزیکشنبه در آستانه اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشستی با خبرنگاران افزود: برنامه‌های ویژه‌ای از عید قربان تا عید مباهله با هدف افزایش فضای شور و نشاط در جامعه پیش‌بینی شد که هدف آن زنده کردن بیشتر مناسبت‌های اسلامی در ماه ذی‌الحجه است.

وی به اهمیت برگزاری برنامه‌های قرآنی در جامعه با همکاری مراکز مردمی و همراهی مردم و خیران اشاره کرد و ادامه داد: در یک سال گذشته چهار هزار ختم قرآن با برپایی چهار هزار محفلکلام وحی همراه با ترویج سیره اهل بیت (ع) و با همکاری بسیج طلاب استان برگزار شد که امسال این محافل نیز ادامه دارد.

این مسوول فرهنگی استان به وجود نیروهای جهادی زیرمجموعه موسسه ها و کانون‌های اداره کل تبلیغات اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: هیات‌های مذهبی و موسسه های قرآنی و کانون‌های مساجد در زمان شیوع ویروس کرونا در کمک به تجهیز بیمارستان‌ها، تهیه بسته‌های معیشتی و آزادی زندانیان خوش درخشیدند .

نجیمی بیان کرد: در بزرگداشت کنگره سرداران و چهار هزار شهید یزد که اسفند ماه سال ۹۹ برگزار شد، چهار هزار جلسه معرفت‌افزایی به یاد هر شهید در ۱۰ شهرستان استان و با حضور روحانیان و خانم های کارشناس مذهبی در بیشتر مکان های عمومی و تفرجگاه‌ها برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد در ادامه به حماسه حضور مردم در انتخابات جمعه هفته گذشته اشاره کرد و گفت: ۲ قرارگاه مردمی «شهید حاج قاسم سلیمانی» و «ملت امام حسین (ع) » در یزد تشکیل شد و اقشار مختلف مردم استقبال کردند و عملکرد این قرارگاه‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به شمار می‌رفت.

نجیمی از دیگر برنامه‌های این قرارگاه‌ها را افزایش امیدآفرینی در مردم و افزایش اعتماد به نفس در جوانان برای امید به آینده نظام اشاره کرد و افزود: در صبح روز انتخابات، دعای ندبه با همانگی روحانیان در بیشتر مکان های مذهبی دارای فضای باز برگزار شد و اقشار مختلف مردم به صورت دسته جمعی به شعبه های اخذ رأی مراجعه و شور و نشاط انتخابتی در اولین ساعت برگزاری رأی‌گیری ایجاد شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

وی یکی دیگر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی در تعامل با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را برگزاری مجالس خانگی و روضه‌خوانی همراه با پاسخگویی به شبهه ها ذکر کرد و گفت: این طرح در مناسبت‌های مذهبی از جمله ماه محرم و در طول سال با توجه به ثبت‌نام خانواده ها در سامانه اجرا می‌شود.

این مسوول فرهنگی در حوزه تبلیغات اسلامی ادامه داد: یزد با توجه به این که تعداد مساجد کافی دارد و مردم و خیران هم در این حوزه فعالیت دارند به همین تعداد شاید مصائب و مشکلات داشته باشد که نیازمند برنامه‌ریزی است و در این راستا سعی شد با تشکیل کمیته رسیدگی به امور مساجد این مسایل و مشکلات را بررسی کنیم.

نجیمی افزود: این کمیته در ۱۰ شهرستان‌ استان تشکیل شد تا مشکلات و اختلاف مساجد را پیگیری و امور را حل و فصل کند و ما اعلام آمادگی کردیم که تمامی مردم دارالعباده یزد در تمامی امور مرتبط با مساجد می‌توانند با این کمیته ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح محله همدل از جمله طرح‌های دیگری است که پیگیری شد و در ۱۴ حوزه فرهنگی و اجتماعی نقش مسجد و امام جماعت را پررنگ تر کرد و همچنین حضور نخبگان و مشارکت را داریم که تاکنون ۲ هزار ایده در این زمینه جمع‌آوری شد.

نجیمی تصریح کرد: برنامه داریم که نخبگان را شناسایی و با معرفی به صورت کشوری « طرح محله » همدل را در سطح کشور اجرا و در رسانه‌های گروهی معرفی کنیم و همکاری نیروهای فرهنگی و خبرنگاران و رسانه‌های گروهی برای تحقق اهداف مورد نظر بسیار ضروری است و از آن حمایت می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یک هزار و ۵۰۰ روحانی دارد و این استان حدود سه هزار مسجد خم دارد که دو سوم آن فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!