نقش بی‌بدیل اصفهان در توسعه ملی کشور تبیین می‌شود


نقش بی‌بدیل اصفهان در توسعه ملی کشور تبیین می‌شود

اصفهان - ایرنا - استاندار اصفهان گفت: نقش بی‌بدیل استان در توسعه ملی کشور  در بخش‌های دفاع مقدس، ایثار و شهادت، شکل‌گیری انقلاب و کمک‌های اجتماعی مردم اصفهان در حوادث طبیعی کشور، در نخستین کنگره استان تبیین خواهد شد.

"نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" از ٢٢ تا ٢۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی عصر روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این کنگره در استانداری افزود: باید جایگاه اصفهان را در توسعه عرصه‌های مختلف با نگرش مجاهدت‌پروری، خلاقیت و دیگر زمینه‌ها در این کنگره برجسته کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را برجسته‌سازی نقش استان در توسعه صنعتی، هنری، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و حوزوی کشور برشمرد و گفت: هدف مهم این نشست، جمع‌آوری داشته‌های استان در بخش‌های مختلف است تا بتوانیم با بررسی چالش‌های پیش‌رو و آینده و تحویل آن در قالب بسته‌هایی به مدیران آتی، از کُند شدن آهنگ توسعه استان جلوگیری کنیم.
رضایی اضافه کرد: با دائمی کردن دبیرخانه کنگره می‌توانیم ضمن زنده نگهداشتن این خودباوری در استان در جهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت خود اقدام کنیم.
وی با اشاره به نقش چهره‌های ماندگار در توسعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: با برپایی این کنگره می‌توان به شناسایی و معرفی چهره‌های جدیدی که می‌توانند در آینده با اقدامات ارزنده خود در استان نقش آفرین باشند، پرداخت.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مهمترین هدف برگزاری کنگره باید بر مبنای فرصت‌سازی و نه فرصت سوزی و در جهت پیشبرد برنامه‌های استان باشد.

دبیرکل "نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‍‌های پیش‌رو" نیز تبیین نقش اصفهان در توسعه علمی کشور، صنعت، فناوری، مدیریت، هنر ، فرهنگ دینی، کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر عرصه‌ها را از محورهای این نشست برشمرد.

سیدمهدی ابطحی افزود: توجه به چالش‌های موجود و آینده، ایجاد یکپارچگی و ارائه ظرفیت‌های برجسته تمام شهرستان‌ها، فراهم آوردن مُستندات پشتیبان برای شناسایی ظرفیت‌ها، استفاده از ایده‌ها، دانش و تفکرات نسل جوان در جهت بهبود وضعیت استان، از اهداف دیگر این کنگره است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های این کنگره در قالب ١۴ کمیته اظهار داشت: آیین افتتاح کنگره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بصورت محدود با حضور سخنرانان کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره استان اصفهان و توسعه ملی، چالشها و فرصتهای پیش رو از ٢٢ تا ٢۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در پو قالب حضوری و مجازی برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان