روسیه: تحریم نورد استریم 2 برای فروش گاز آمریکا به اروپا است


روسیه: تحریم نورد استریم 2 برای فروش گاز آمریکا به اروپا است

مسکو - ایرنا - لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد که تحریم های آمریکا در مورد خط لوله گاز نورد استریم 2 نمونه ای از رقابت ناسالم برای پیشبرد (فروش) گاز خود به اروپا است.

به گزارش ایرنا، سلوتسکی روز یکشنبه به ریانووستی گفتک تحریم های آمریکا در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ نمونه ای از رقابت ناسالم آمریکا در بازار گاز اروپایی برای فروش گاز فشرده خود است.

وی افزود: نباید تصور واهی داشت که فضای سازنده اجلاس ژنو (دیدار سران روسیه و آمریکا) در یک لحظه، سیاست های واشنگتن در این عرصه را تغییر می دهد.

رییسان جمهوری آمریکا و روسیه چهارشنبه گذشته یک نشست مهم در ژنو برگزار کردند و در آنجا درباره امنیت سایبری، کنترل تسلیحات، درگیری های منطقه ای و سایر موارد گفتگو کردند.

رئیس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه خاطرنشان کرد که سخن گفتن در مورد اینکه آمریکا چه تحریم های جدیدی را در مورد خط لوله گاز نورد استریم ۲ وضع می کند و روسیه چه پاسخی می دهد، زودهنگام است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه گفت: ایالات متحده به اعمال تحریم علیه شرکت های روسی درگیر در پروژه خط لوله نورد استریم ۲ ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، جیک سالیوان به رغم دیدار اخیر جو بایدن رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در ژنو و توافق طرفین بر سر شروع گفت و گوی دو جانبه جامع و مستحکم پیرامون ثبات استراتژیک، در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت: واشنگتن همچنین در حال آماده سازی بسته تحریم های دیگری در رابطه با پرونده الکسی ناوالنی است.

وی همچنین در مورد نتایج نشست ژنو گفت: خیلی زود است که در مورد روابط پایدار و قابل پیش بینی ایالات متحده و روسیه خوشبینانه یا مطمئن باشیم.

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد، واشنگتن به جای حرف از مسکو عمل می خواهد تا ببیند آیا امکان بهبود روابط دو جانبه وجود دارد یا خیر.

نورد استریم۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ وضع کرده است.

ولادیمیر پوتین به تازگی اعلام کرد که لوله گذاری خط اول پروژه خط لوله گاز نورد استریم-۲ با موفقیت به پایان رسید و کار لوله گذاری خط دوم این طرح ادامه دارد.

وی گفت که امیدوار است که طرح خط لوله گاز نورد استریم۲ در دو ماه آینده راه اندازی شود.

رئیس جمهوری روسیه سپس به امتیازات و برتری های این خط لوله گاز برای کشورهای نیازمند به خرید گاز اشاره کرد.

آمریکا تاکنون چند بسته تحریم در مورد طرح خط لوله گاز نورد استریم ۲ وضع کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا از ادامه روند متوقف کردن پروژه خط لوله گازی نورد استریم ۲ خبر داده است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن گفت: واشنگتن با همکاری آلمان برای تلاش کاهش تأثیر خط لوله نورد استریم ۲ از طریق اقدامات واقعی و مشخص اصرار می ورزد.

وی افزود: البته ما همچنین فرصت‌هایی داریم که با کسانی که بیمه یا سایر مجوزها را ارائه می دهند، مقابله کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!