شایعه: ویجت‌های شخص ثالث به ویندوز 11 اضافه خواهند شد


شایعه: ویجت‌های شخص ثالث به ویندوز 11 اضافه خواهند شد

می‌دانیم ویندوز 11 از ویجت‌های توسعه‌یافته توسط مایکروسافت استفاده خواهد کرد؛ اما گفته می‌شود ویجت‌های توسعه‌یافته توسط شرکت‌های دیگر نیز بعد از مدتی در دسترس قرار خواهند گرفت.

مدت کمی تا فرا رسیدن زمان برگزاری کنفرانس مایکروسافت در سوم تیر باقی مانده است؛ رویداد بزرگی که ردموندی‌ها در نظر دارند جدیدترین دستاورد نرم‌افزاری خود یعنی سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ را معرفی کنند؛ اما انتشار گزارش‌ها و شایعات مختلف در مورد ویندوز ۱۱ تمامی ندارد.

چندی پیش نسخه‌ای از ویندوز ۱۱ به‌صورت غیر قانونی در فضای مجازی قرار گرفت و بسیاری از رسانه‌های دنیا مطالب مختلفی در مورد آن ارائه دادند. آنچه تمامی رسانه‌ها تأیید می‌کردند، ممکن نبودن استفاده از ویجت‌های توسعه‌یافته توسط شرکتی به غیر از مایکروسافت بود. در واقع حتی در کد منبع ویندوز ۱۱ اشاره‌ای به امکان استفاده از ویجت شخص ثالث نشده است.

شایعه: ویجت‌های شخص ثالث به ویندوز 11 اضافه خواهند شد

MSPowerUser گزارش می‌دهد که احتمالا پس از معرفی و انتشار ویندوز ۱۱، امکان استفاده از ویجت‌های شخص ثالث با اندکی تأخیر به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت اضافه خواهد شد. این اطلاعات توسط افشاگری که تاکنون اطلاعات موثقی در مورد برنامه‌های مایکروسافت منتشر کرده، ارائه شده است. طبق گفته‌ی افشاگر با نام کاربری WalkingCat در توییتر، مایکروسافت می‌خواهد در ابتدا ویجت‌هایی که برنامه‌نویسان این شرکت طراحی کرده‌اند همراه با ویندوز ۱۱ در اختیار کاربران قرار بدهد؛ اما پس از مدتی به شرکت‌های شخص ثالث اجازه خواهد داد برای ویندوز ۱۱ ویجت طراحی کنند.

ویجت‌ها افزونه‌هایی هستند که در صفحه‌ی دسکتاپ رؤیت می‌شوند و می‌توانند امکانات و ویژگی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار بدهند. ازجمله ویجت‌های محبوب می‌توان به ساعت، تقویم، اخبار، گالری عکس و مدیا پلیر اشاره کرد که در نسخه‌های پیشین ویندوز به‌صورت پیش‌فرض در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو