کادری که پرسپولیس را قهرمان سوپر جام کرد (عکس) 


شب گذشته استادیوم آزادی برای یحیی گل محمدی و دوستان خاطره انگیز شد چرا که بعد از ناکامی در راه رسیدن به جام قهرمانی آسیا بر سوپر جام فوتبال ایران بوسه زدند. 

به گزارش "ورزش سه"، در این موفقیت بدون شک نقش دو بازیکن همدوره بی بدیل بود. افشین پیروانی در نقش مدیر اجرایی و کریم باقری در نقش مربی. دو چهره ای که خود سال های سال در پرسپولیس بازی کرده اند و افتخار آفرین بوده اند و به خوبی می توانند در نقش مشاور کمک حال یحیی باشند. به خصوص کریم باقری که رابطه ی بسیار خوبی با بازیکنان دارد و در بزنگاه ها همه را به خط می کنند که تنها در مسیر اهداف فنی باشگاه حرکت کنند.

و اما حمید مطهری که به نظر می رسد تئورسین اصلی تیم پرسپولیس است. برنامه ریزی و اجرای تمرینات برعهده اوست. شورهای او در جریان بازی به یحیی گل محمدی کمک می کند تا بازیخوانی خوبی داشته باشد و تصمیمات درستی بگیرد. حمید مطهری که از پدیده به یحیی گل محمدی ملحق شده جالب اینکه در ماه های اخیر پیشنهاد دو تیم لیگ برتری را رد کرد تا در این موفقیت ها سهمیم باشد. او برای سرمربی شدن می خواهد تجربیات بیشتری به دست بیاورد.

کادری که پرسپولیس را قهرمان سوپر جام کرد (عکس) 

دکتر مظاهر رحیم پور بدنساز تیم پرسپولیس که چند سالی است با یحیی کار می کرد کار خود را به خوبی پیش می برد. او که جز مربیان بدنساز تحصیلکرده ی فوتبال کشور بشمار می رود از متدهای نوین برای بدنسازی تیم بهره می برد و کمتر دیده شده یا اصلا دیده نشده که تیم در بحث بدنی دچار چالش شود. از داوود فنایی هم باید در موفقیت های تیم پرسپولیس یاد کنیم. مربی دروازه بان های تیم. مربی ای که اجازه نداد جدایی علیرضا بیرانوند مرد شماره ی یک تیم ملی از پرسپولیس برای کسی دغدغه ای ایجاد کند. حالا او یک وظیفه ی مهم دیگر هم پیش رو دارد. پر کردن خلاء رادو که به نظر می رسد از انجام این کار هم به خوبی بر می آید.

و اما یحیی گل محمدی جز معدود مربیان فوتبال ایران است که به آنالیزورها در کادر فنی تیمش بهای زیادی می دهد. این طبیعی است به این خاطر که آنالیزورها هم تیم خود و هم تیم حریف را برای کادر فنی تجزیه و تحلیل می کنند و از همه مهمتر برای بردها استراتژی و برنامه می دهند. البته همان طور که گفته شد در خیلی از تیم ها اینطور نیست. ضعیف ترین قراردادها برای آنالیزور بسته می شود و از سویی کمتر دیده شده که آنالیزورها به روی نیمکت بیایند. عسگری و خانبان در کادر فنی تیم پرسپولیس یکی تیم خودی را تجزیه و تحلیل می کند و دیگری تیم حریف را و سایه به سایه یحیی حرکت می کنند و به او مشورت فنی می دهند. آنها همه چیز را موشکافانه بررسی می کنند. و همه اعضای این تیم نقشه های بزرگ تری در سر دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی