سواد رسانه‌ای// تکنیک طنز چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟


سواد رسانه‌ای//  تکنیک طنز  چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟

یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک طنز است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزارهای متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از تکنیک طنز برای مخاطب است.

این تکنیک می‌تواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد.

شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.

اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، می‌توان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول موردنظر هم داشته باشد. شما به‌عنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانه‌ای چه می‌کنید؟ آیا طنز می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟

سواد رسانه‌ای// "تکنیک طنز" چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟

امروزه طنز روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است. در بسیاری از پیام‌های رسانه‌ای از این شیوه استفاده می‌شود تا توجه مخاطب بیشتر به پیام جلب شود. این روش باعث می‌شود پیام با احساسی خوب و مفرح در ذهن مخاطب همراه باشد. روش اقناعی طنز، بر روی این فرایند ذهنی بنا شده که هنگامی‌که می‌خندیم احساس خوبی داریم بنابراین اگر آگهی تبلیغاتی بتواند ما را بخنداند، می‌تواند این احساس خوب را به محصول مورد نظرش در ذهن ما پیوند بزند.

استفاده از روش طنز تنها محدود به تبلیغات محصولات نمی‌شود و در رسانه‌های خبری و دنیای سیاست نیز از این تکنیک استفاده می‌شود. این روش در بسترهای خبری بیشتر برای بیان مشکلاتی از قبیل گرانی، تحریم ، تورم و کمبود آب استفاده می‌شود. شاید یکی از بهترین نمونه‌های استفاده از این تکنیک را بتوانیم در نشریه گل‌آقا یا بخش طنز روزنامه‌ها پیدا کنیم.

استفاده از طنز در فرایند اقناع یکی از شیوه‌های مرسوم و نتیجه‌بخش در اقناع است. مفاهیم و پیام‌های طنز به دلیل ایجاد حس فرح‌بخشی می‌توانند توجه مخاطب را به پیام تبلیغاتی جلب کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته