10هزار نفر سقف هواداران المپیک توکیو


10هزار نفر سقف هواداران المپیک توکیو

تهران- ایرنا- تنها چند روز پس از هشدارها مبنی بر اینکه برگزاری المپیک بدون تماشاگر «کم‌خطرترین» گزینه در دوران پاندمی است، سازمان‌دهندگان المپیک توکیو امروز(دوشنبه) شمار هواداران مجاز به حضور در این رویداد را برای هر ورزشگاه به 10 هزار نفر کاهش دادند.

به گزارش ایرنا، این تصمیم که بدنبال اظهارات سازماندهندگان المپیک و مشاوران پزشکی دولت ژاپن مطرح شده، به اعتقاد بسیاری گزینه محتمل اجرا بوده و بر این واقعیت صحه می‌گذارد که ژاپن باوجود مخالفت عمومی و نگرانی عمیق در مورد اوج‌گیری کرونا، مصمم است تا این رویداد چندمیلیارد دلاری را برگزار کند.

ژاپن تا اندازه زیادی از شیوع انفجاری کرونا مشابه آنچه در کشورهای دیگر رخ داده، جلوگیری کرده اما واکسیناسیون عمومی کُند بوده و فعالیت سیستم پزشکی در برخی مناطق به سرحد خود رسیده است.

براساس بیانیه صادر شده از سوی سازماندهندگان، «محدودیت حضور هواداران روی ۵۰درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها و تا سقف ۱۰ هزار نفر تنظیم و تعیین خواهد شد.»

با این حال، در این بیانیه اضافه شده است که بسته به میزان پیشروی کرونا و همچنین اقدامات ضد کووید، این محدودیت پس از ۱۲ جولای ممکن است بیش از این کاهش پیدا کند.

«سیکو هاشیموتو» رییس کمیته سازماندهی المپیک توکیو، پیش از این گفته بود که وی گزینه تعیین سقف ۱۰ هزار نفر را مدنظر قرار داده است. تماشاگران خارجی نیز پیش از این از حضور منع شده‌اند.

«توماس باخ» رییس کمیته بین المللی المپیک پیش از نشست دست‌اندرکاران گفته بود که نرخ واکسیناسیون ورزشکاران و مقامات مستقر در دهکده المپیک در حال حاضر «بیش از ۸۰ درصد» بوده و از انتظارات اولیه این نهاد فراتر رفته است.

«یوشیهیده سوگا» نخست وزیر ژاپن گفته است که اگر کشور در شرایط اضطراری کووید-۱۹ بماند، گزینه برگزاری بدون تماشاگر المپیک روی میز خواهد بود.

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) و پاراالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید