خشکسالی کیفیت گندم خراسان شمالی را کاهش داد 


خشکسالی کیفیت گندم خراسان شمالی را کاهش داد 

بجنورد-ایرنا-  مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: خشکسالی و کاهش بارندگی در سال جاری سبب شد تا کیفیت گندم تولیدی کشاورزان استان کاهش یابد که این امر در کیفیت آرد و نان هم موثر خواهد بود. 

سیدجلال موسوی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش کیفیت گندم معمولا سبب اعمال افت و کاهش قیمت خرید این محصول می شود اما تلاش داریم تا در زمینه اعمال افت بر گندم، سخت گیری نشود.

وی با اشاره به اینکه پارسال هم میزان تولید گندم در استان کمتر از میزان مصرف بود افزود: برای جبران کمبود گندم و ارتقای کیفیت آرد و نان، پارسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم وارداتی خریداری شد و امسال هم در صورت نیاز گندم وارداتی و یا گندم تولیدی سایر استان ها، خریداری می شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: میزان مصرف گندم در این استان سالانه تا ۱۴۰ هزار تن می رسد.

پیش‌بینی کاهش ۴۰ هزار تنی خرید گندم در خراسان شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی اظهار داشت: پارسال ۱۳۱ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری و ذخیره سازی شد اما امسال برآورد می شود کشاورزان بیش از ۹۰ هزار تن از این محصول را تحویل ندهند.

وی خاطرنشان کرد: خرید گندم از کشاورزان استان در ۲۶ مرکز در حال انجام است و تاکنون چهار هزار تن گندم مازاد کشاورزان این استان با قیمت تضمینی خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هزار تن سیلو و انبار برای خرید گندم کشاورزان استان آماده است.

بر اساس این گزارش، خشکسالی و کاهش بارندگی ها سبب شد تا ۳۰ درصد از گندم و جوی دیم زارهای خراسان شمالی از بین برود.

پیش از این، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفته بود که کاهش بارندگی و خشکسالی ۳۸ هزار هکتار از اراضی دیمزار غلات ( جو و گندم ) استان را نابود کرد و بر اساس بررسی کارشناسی حدود ۳۶ هزار هکتار از اراضی دیمزار مربوط به گندم و مابقی نیز مزارع کشت جو است که به طور کامل به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی از بین رفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط