بورگوارد ممکن است بزودی اعلام ورشکستگی کند، سقوط مجدد تنها بعد از گذشت 5 سال از احیا


بورگوارد ممکن است بزودی اعلام ورشکستگی کند، سقوط مجدد تنها بعد از گذشت 5 سال از احیا

شرکت خودروسازی بورگوارد که تولید محصولات آن طی سال های گذشته به چینی ها واگذار شده و به لطف همین واگذاری توانست بار دیگر به جاده ها قدم بگذارد، به نظر می رسد که این روزها حال خوشی ندارد و طبق گفته منابع محلی چینی دوباره در جاده ورشکستگی قرار...

شرکت خودروسازی بورگوارد که تولید محصولات آن طی سال های گذشته به چینی ها واگذار شده و به لطف همین واگذاری توانست بار دیگر به جاده ها قدم بگذارد، به نظر می رسد که این روزها حال خوشی ندارد و طبق گفته منابع محلی چینی دوباره در جاده ورشکستگی قرار گرفته و به مرگ دوباره نزدیک می شود.

منابع خبری چینی مدعی هستند که شرکت خودروسازی بورگوارد در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است و انتظار می رود که در اوایل ماه ژوئیه سال جاری، رسما ورشکستگی خود را اعلام کند که در این صورت آینده ای غیرقابل پیش بینی و احتمالا مرگ دوباره و دائمی خواهد داشت!. مگر اینکه خودروساز دیگری اقدام به خرید و احیای این برند 2بار شکست خورده کند که احتمال آن ضعیف است.

زمانی که بورگوارد در سال 2015 با کمک فوتون احیا شد نیز این برند شرایط خوبی در بازارهای جهانی نداشت و مشکلات آن در رانندگی با سرعت بالا در کنار فروش بسیار کم آن باعث شد تا این برند شروع دوباره موفقی نداشته باشد، تا اینکه سال 2018 فوتون آمادگی خود را برای فروش برند بورگوارد اعلام کرد.

در ماه مارس 2019 بود که UCAR اعلام کرد قصد دارد شرکت خودروسازی بورگوارد را تصاحب کند و بعد از این اتفاق، اقداماتی در خرده فروشی بورگوارد ایجاد شد، اما این اصلاحات نتوانست برند بورگوارد را نجات داده و فروش آن را در بازار چین و یا بازارهای بین المللی افزایش دهد.

باتوجه به اطلاعات رسمی اعلام شده از سوی منابع چینی، شرکت خودروسازی بورگوارد در سال 2020 میلادی تنها موفق به فروش 8508 دستگاه خودرو شده که حتی این میزان قابل مقایسه با میزان فروش یکماهه خودروسازان بزرگ چینی هم نیست.

یکی از فعالان بازار خودروی چین در این رابطه معتقد است که برندهای خارجی دیگر نمی توانند فروش خوبی در بازار داخلی چین، باوجود برندهای بزرگ داخلی داشته باشند. در حال حاضر بازار به قدرت محصولات، فناوری و پلتفرم توسعه یافته بر روی خودروها نگاه می کند که متاسفانه محصولات بورگوارد در این زمینه حرفی برای گفتن ندارند و دیر یا زود در تاریخ غرق خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...