سوریه و عراق در بخش همکاری‌های صنعتی قرارداد امضا کردند


سوریه و عراق در بخش همکاری‌های صنعتی قرارداد امضا کردند

تهران - ایرنا - وزیران «صنایع» سوریه و «صنعت و معدن» عراق امروز (سه شنبه) در بخش‌های صنعتی، قرارداد همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، این قرارداد همکاری در پایان سفر ۶ روزه هیات صنعتی عراق به دمشق بین «زیاد صبحی صباغ» وزیر صنعت سوریه و «منهل عزیز الخباز» وزیر صنایع و معادن عراق امضا شد.

وزیر صنایع سوریه پس از امضای این قرارداد همکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمله گروه‌های تروریستی طی سال‌های گذشته دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: سفر هیات عراقی به دمشق و برگزاری جلسات فشرده هیات‌های دو کشور زمینه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی را فراهم کرد.

صباغ افزود: تبادل تجربیات، ایجاد یک کارگروه مشترک صنعتی در روزهای آینده و تسهیل روادید ورود تجار و مسائل مربوط به حمل و نقل زمینی بین دو کشور را از مفاد این قرار داد همکاری است.

وی با اشاره به اینکه نقاط مشترکی بین بخش‌های دولتی سوریه و عراق وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور بتوانند موارد توافق شده را پیگیری و پیشرفت‌های اقدامات انجام شده را بصورت ماهانه گزارش دهند.

عزیز الخباز وزیر صنایع و معادن عراق نیز با اشاره به نقش بخش خصوصی در پیشرفت صنعت دو کشور سفر هیات عراقی به دمشق را برای همکاری‌های صنعتی و اقتصادی آینده بین بغداد و دمشق با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: تبادل تجربیات، آموزش، مدیریت، بازاریابی و تلاش برای تشکیل یک منطقه صنعتی مشترک که بتواند با محصولات کشورهای منطقه رقابت کند، از اهداف قرارداد همکاری دو کشور است.

هیات صنعتی عراق به سرپرستی منهل عزیز الخباز وزیر صنایع و معادن این کشور از چهارشنبه هفته گذشته سفر خود به سوریه را آغاز کرد و طی این مدت افزون بر دیدارها و جلسات فشرده با مقامات سوری و فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور و بحث و گفت وگو در مورد راه‌های همکاری اقتصادی و اقتصادی بین دو کشور، از بسیاری از تاسیسات صنعتی در دمشق و حلب دیدن کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش