انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه


انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل زیباست؛ چه گل رونده باشد، چه روی شاخه‌هایی تک‌به‌تک و چه به هر شکل و صورت دیگری. پوشش‌دهی این گل‌ها نقاط خالی هر فضا را می‌پوشاند و آن را زیبا و چشم‌نواز می‌کند. چه اهل گل‌وگیاه باشید یا نباشید، خواندن این مقاله درباره گل‌های رونده حالتان را خوب می‌کند و اطلاعات درجه‌یکی درباره گل‌کاری […] نوشته انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20...

گل زیباست؛ چه گل رونده باشد، چه روی شاخه‌هایی تک‌به‌تک و چه به هر شکل و صورت دیگری. پوشش‌دهی این گل‌ها نقاط خالی هر فضا را می‌پوشاند و آن را زیبا و چشم‌نواز می‌کند. چه اهل گل‌وگیاه باشید یا نباشید، خواندن این مقاله درباره گل‌های رونده حالتان را خوب می‌کند و اطلاعات درجه‌یکی درباره گل‌کاری با این نوع گیاهان در اختیارتان می‌گذارد.

گل هرچه باشد زیباست اما خوبیِ گل رونده در این است که می‌تواند نِمای زیبایی به باغ، باغچه، تراس و حتی کوچک‌ترین فضاهای گل‌وگل‌کاری بدهد. اما قبل از دست‌به‌کارشدن و رفتن به‌‌سراغ کاشت انواع گلهای رونده، باید امکانات و فضای در اختیارتان را بسنجید، بدانید گل موردنظر تا چه ارتفاعی رشد می‌کند و تا کجا بالا می‌رود یا سطح پوشانندگی آن چقدر است.

البته موضوعات دیگری هم هست که لازم است به آنها هم فکر کنید، برای نمونه:

توجه کنید که آیا دسترسی‌های لازم به گیاه بعد از رشد و روندگیِ آن همچنان آسان خواهد بود؛ ببینید که آب‌دادن به گل رونده و مراقبت از آن مانند چیدن نوک‌ شاخه‌های احتمالی و هرس‌کردن به چه شکل است؛ بیشتر گل‌های رونده برای شروع رشد و روندگی به کمی کمک نیاز دارند، مثلا وجود میله یا تکیه‌گاهی نیاز است که به حرکتشان کمک کند و به مسیرشان جهت بدهد. دقت کنید که بعضی از گلهای رونده دیواری هستند و روی دیوار خود را بالا می‌کشند و در سودای رسیدن به خورشید قد می‌کشند. منتها بعضی‌ها بیشتر گل رونده تراس‌اند و دوست دارند که دور میله‌ها و نرده‌ها بپیچند. مدل‌هایی از انواع گل رونده هم وجود دارد که روی سطح مانند زمین کشیده می‌شوند.

الف. گیاهان رونده معطر؛ بوی ویستریا، عطر یاس

تا به‌ حال شده از کوچه‌ای رد بشوید و عطر گل‌های ریخته‌شده و روان از در یا دیوار خانه‌ای مست‌تان کند؟ گل‌ها و گیاهان رونده معطر هم برای صاحبخانه موهبتی شیرین‌اند و هم برای رهگذرها. کدام گل‌ها و گیاهان رونده خوش‌عطرند و با رایحه‌شان حالمان را خوش می‌کنند:

۱. ویستریای ژاپنی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

ویستریای ژاپنی خوش‌عطر است و گل‌های خوشه‌ای آن به‌ رنگ‌های آبی، سفید و بنفش در بهار می‌رویند. ویستریا درخت است و دچار خزان هم می‌شود. از آنجا که می‌تواند خیلی بزرگ شود و در روندگی پیش برود، به مراقبت و رسیدگی زیادی هم نیاز دارد. نوع دیگری از ویستریا موسوم به ویستریای آمریکایی هم وجود دارد. این گل در اواخر بهار و اوایل تابستان می‌روید و امکان کاشت آن در گلدان هم هست. ویستریای آمریکایی نیز خوش‌عطر و زیباست؛ درست مانند همتای ژاپنی‌اش.

برای اینکه ویستریای پرناز و زیبا گل بدهد و گل‌هایش شکوفا و سرحال باشند، لازم است که ۲ بار در طول سال، آن را هرس کنید.

۲. گل نخود

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

وقتی حرف از عطر و رایحه خوش می‌شود، هیچ‌چیز بوی گل نخود را ندارد. از اواسط زمستان می‌توانید بذر این گل را در خاک بکارید یا دانه‌هایش را در اوایل بهار بعد از آخرین نفس‌های زمستان در خاک بنشانید (چقدر ادبی شد!). گل نخود رشدی طولی به‌طور عمودی دارد و می‌تواند برای گوشه دیوار حیاط یا مکان‌های مشابه انتخاب خوبی باشد.

این گل زیبا در رنگ‌های مختلفی می‌روید و بسیار هم زیباست.

۳. رز رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

رزها هم چیزی شبیه رؤیا هستند؛ حالا در نظر بگیرید که بوته‌ای خوش‌بو و خوش‌رنگ از آنها روی دیوار بریزد یا روی ستون بالا برود. رزها بسیار متنوع‌اند. انواع گل رز رونده هم وجود دارد:

رز صورتی رنگ‌پریده؛ رز صورتی تیره؛ رز مخملی؛ و… .

رزهای رونده را می‌توانید در روزهای آخر زمستان بکارید. اگر بعد از خشک‌شدن گل‌ها در بهار، آنها را از ساقه جدا کنید، در تابستان یک‌ بار دیگر می‌توانید شاهد گل‌دادنشان باشید. رزهای رونده انتخابی مناسب برای مکان‌های مختلف‌اند. آنها هم از گلهای رونده برای حیاط هستند و هم در مکان‌های دیگری مانند باغ و باغچه‌های بزرگ و کوچک قابل‌کاشتند.

انواع رز رونده
انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچهرز ساناز

گل رز انواع مختلفی دارد و بی اغراق می‌توان گفت که همه آنها زیبا هستند. بعضی از انواع این رزها می‌توانند به‌شکل بوته‌هایی حجیم و بزرگ دربیایند و زیبایی حیاط یا باغچه‌تان را چند برابر کنند. حتی قرارگرفتن آنها روی دیوار خانه به‌سمت بیرون یعنی کوچه هم بسیار جذاب می‌شود.

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچهرز رونده هلندی

رز رونده قشقایی و رز رونده هلندی از نمونه‌های رز رونده زیبایی‌اند که در فضاهای بزرگ کاشته می‌شوند و با حجم، رنگ، سبزی و عطرشان همه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. رز ساناز رونده یا رز مینیاتوری نیز از گل‌‌های رونده‌ای است که برای فضاهای بزرگ یا باغچه‌های متوسط گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچهرز هیمالیا

انواع مختلفی از گل رز وجود دارند که رونده‌اند و محیط‌های مختلف را زیبا می‌کنند. یکی دیگر از نمونه‌های گل رز رونده گل رز هیمالیاست که رنگی بسیار زیبا و ملایم دارد: ترکیبی از سفید و صورتی. این نوع گل رز می‌تواند بسیار حجیم و بزرگ شود و ارتفاع آن به ۱۲ متر هم می‌رسد. گل محمدی رونده زیبا و خوش‌عطر هم از انواع رز است و می‌تواند تزیینی زیبا و درجه‌یک برای حیاط و باغ باشد.

از میان رزهای زیبای رونده نمی‌توان دست به انتخاب زد. می‌توان گفت که کدام زیباتر از دیگری است؟ به نظر ما که هرگز.

۴. یاس رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل یاس که دیگر به خوش‌بویی معروف است و حرفی در آن نیست. یاس رونده از آن زیبارویان مقاومی است که سرمای زمستان را تاب می‌آورد و تا دمای زیر ۵ درجه سانتی‌گراد یا ۲۳ درجه فارنهایت برایش قابل‌تحمل است. ضمن اینکه در آفتاب کامل هم پژمرده نمی‌شود و اوضاع خوبی دارد.

اگر به‌دنبال گل رونده مقاوم به سرما هستید، همیشه نگاهی به یاس زیبا و خوش‌بو داشته باشید.

۵. یاس امین‌الدوله

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

فقط غیرممکن، غیرممکن است اما ما فکر می‌کنیم که امکان ندارد کسی از بوی یاس امین‌الدوله خوشش نیاید. این یاس پیچنده و زیبا خاستگاهی اروپایی دارد. جالب نیست؟‌ با این نام سنتی‌اش از بخش‌هایی از اروپا می‌آید. یاس امین‌الدوله می‌تواند تا ۸ متر پیش برود. تابستان که به نیمه می‌رسد، گل‌های معطر این گیاه پیچ به زیباترین حالت خود می‌رسند و رنگی به‌ خود می‌گیرند که ترکیبی است از نارنجی، کرم و صورتی.

ب. گیاهان رونده‌ بهاری؛ وقتی اشک سرما بند می‌آید

گل‌های رونده و زیبای زیادی هستند که در شکل بوته یا درختچه با زمستان خداحافظی می‌کنند و حس‌ و شور بهاری را راهی دل‌‌ها و دیده‌ها می‌کنند. بگذارید که چند مورد معروفشان را به شما معرفی کنیم:

۶. به ژاپنی پاکوتاه

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

به ژاپنی پاکوتاه گل زیبایی است. این گل قبل از اینکه شاخ و برگ بدهد و پروپیمان شود، گل‌هایی قرمز و سفید و صورتی می‌دهد. این گل جان می‌دهد برای هدایت به‌سمت پوشاندن حصارها و دیوارها. با کمک‌گرفتن از سیم‌های باغبانی می‌توانید به شکل رشد و روندگی به‌ ژاپنی جهت بدهید و آنها را روی طاق بکشید. به ژاپنی هم در نور زیاد و کامل و هم جزئی و در هر نوع خاکی می‌شکفد و رشد می‌کند. عالی نیست؟

۷. یاسمن زمستانی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

در عمق سرمای ناامیدکننده زمستان، یاسمن زمستانی با شکوفه‌های زرد و خوش‌بویش سر می‌رسد. بعدتر، با آمدن بهار، برگ‌های سبز این گل رونده هم به ترکیب اضافه می‌شود و تیم برنده را تشکیل می‌دهد. برای اینکه یاسمن بتواند روندگی خود را نشان بدهد به کمی حمایت نیاز دارد؛ دیوار یا حصاری که به آن تکیه کند و بالا برود. رشد یاسمن زمستانی از طول و عرض به ۳ متر هم می‌رسد.

یاسمن هم در معرض نور یا تلفیقی از آفتاب‌ و سایه قد می‌کشد و رشد می‌کند.

۸. کلماتیس

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

کلماتیس نیز گل رونده زیبایی است که انواع مختلفی دارد. رنگ آبی و بنفش این گل از چشم‌نوازترین رنگ‌های دنیاست. غنچه‌های کلماتیس برنزی‌اند و به‌مرور با رشدشان به‌رنگ بنفش و آبی درمی‌آیند. این گل از آن گل‌های رونده بی‌دردسری است که نیازی به هرس‌کردن ندارد. کلماتیس از گلهای رونده دیواری است و می‌تواند دیوار حیاطتان را زیباتر از زیبا کند. گل‌های سفید و هلویی آن با عطر خوشی شکوفه می‌دهند که شبیه بوی شکوفه‌های بادام است. برگ‌های کلماتیس قبل از اینکه سبز و براق شوند حالت برنزی دارند.

این گل رونده از اواسط اسفند تا اواسط فروردین یا در اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت نمایان می‌شود.

پ. گل‌های رونده پوشاننده؛ موجی از گل روی دیوار

یکی از جذاب‌ترین ابعاد کاشتن گل رونده این است که می‌توانند دیوارها یا حصارهای مختلف را بپوشانند و زیباتر کنند. اگر دلتان می‌خواهد دیواری نامناسب را بپوشانید، می‌توانید از گلهای رونده دیواری کمک بگیرید و همه‌چیز را زیبا و قابل‌قبول کنید. گل‌های رونده‌ای که پوشش‌دهی بالایی دارند هم بشناسید:

۹. یاسمن ستاره‌ای

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌ها برای آراستن باغ و باغچه، همین یاسمن ستاره‌ای (یاس جاسمین) است. عطر گل‌های سفید این گل رونده در تابستان مشامتان را نوازش می‌کند و برگ‌های درخشانش که به‌شکل عمیقی سبزند، گاهی در زمستان به‌رنگ قرمز درمی‌آیند. یاسمن ستاره‌ای تا ۹ متر هم رشد می‌کند و در بیشتر خاک‌ها و شرایط آب‌وهوایی دوام می‌آورد؛ البته در محیطی آفتابی و به‌حالت ریخته روی طاق بهتر دوام می‌آورد.

۱۰. تاک سیب‌زمینی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

تاک سیب‌زمینی یا سولانوم کریسپوم (Solanum Crispum) از اواسط تابستان تا پاییز می‌روید. این تاک گل‌های زیبایی با گلبرگ‌های بنفش و ارغوانی دارد که مرکزشان به‌رنگ زرد درخشان است. تاک نسبت به گل‌های رونده دیگری که گفتیم به مراقبت بیشتری احتیاج دارد و باید در آب‌وهوای آفتابی و گرم رشد کند و اگر اوضاع رشدش خوب پیش برود، تا ۶ متر هم قد می‌کشد و بزرگ می‌شود.

برگ‌های تاک سیب‌زمینی تقریبا در تمام طول سال سبزند.

۱۱. گل پاپیتال

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل پاپیتال یا عَشَقه هم از آن گیاه‌های رونده‌ همیشه‌سبزی است که می‌تواند حیاط و باغچه‌ها یا حتی تراستان را در همه فصل‌ها جذاب و دوست‌داشتنی کند. پاپیتال رهرویی همیشه رونده است! این را ما نمی‌گوییم بلکه رشد دائمی‌ و میل شدیدش به حرکت می‌گوید. اگر می‌خواهید که محیط حیاط و… را بی‌نظم نکند و رشدی افسارگسیخته نداشته باشد، لازم است که در بهار آن را هرس کنید. شاید برایتان جالب باشد که ناسا این گیاه را برای تصفیه هوا بسیار مؤثر و مفید اعلام کرده است.

ت. انواع گل رونده برای فضای بزرگ؛ یک‌ گل، ده گل، صدها گل

اگر حیاط و فضایی بزرگ در اختیارتان باشد، کاشتن گل‌های رونده زیبا می‌تواند حس‌وحال محیطتان را به‌شدت جذاب و رؤیایی کند. اجازه بدهید از گل‌های رونده‌ای برایتان بگوییم که مناسب فضاهای بزرگ‌اند:

۱۲. گل ادریسی رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل ادریسی رونده یا هورتانسیا نیز از گل‌های رونده‌ای است که حجم زیادی پیدا می‌کند و بسیار بزرگ می‌شود. ادریسی گل‌های سفید کوچکی دارد که در تابستان می‌رویند. ریشه‌های هوایی این گل رونده باعث می‌شوند به دیوار یا حصارها بچسبد و اگر شرایط مهیا باشد، تا ۱۵ متر هم رشد کند. ادریسی با شرایط سایه هم کنار می‌آید و برای همین، می‌تواند انتخاب خوبی برای دیوارهایی باشد که شمالی‌اند و نور زیادی نمی‌گیرند.

۱۳. تاک یا موی شکلاتی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

موی شکلاتی نام بامزه‌ای دارد. برگ‌های این گل زیبا به‌رنگ قهوه‌ای و بنفش مایل به قرمز تیره‌اند. بوی خوش این گل شیرین و وانیلی است. در فضاهای بزرگ، تاک شکلاتی رشد می‌کند و به‌اندازه ۱۰ متر قد می‌کشد. در زمستان‌های گرم، این گل رونده میوه‌هایی بنفش و دراز می‌دهد.

یادتان باشد موی شکلاتی به رسیدگی و هرس‌کردن مداوم نیاز دارد.

۱۴. گل ناز رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل ناز زیبا هم با برگ‌های دراز و گوشتی‌اش از گل‌های رونده معروفی است که می‌تواند هر فضایی را سبز و دیدنی کند. گل‌های این گیاه رونده دوام زیادی دارند و دچار خزان نمی‌شوند. اگر از شکل و رنگ این گل خوشتان می‌آید، حتما گوشه‌ای از باغ و باغچه‌تان را به آن اختصاص بدهید.

ث. گل‌های رونده موقتی؛ توفیق دیدنشان را از دست ندهید

بعضی از گل‌های رونده در بعضی از فصل‌های سال می‌رویند و تمام؛ اما ایرادی ندارد. زیبایی و سبزی‌شان آن‌قدر زیاد است که همان فرصت محدود روییدن را هم باید غنیمت بشمارید. در ادامه، با برخی از آنها آشنا می‌شوید.

۱۵. گل پیچک رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل نیلوفر رونده یا همان پیچک زیبا را همه دوست دارند؛ مگر می‌شود رنگ زیبای بهشتی آن را نادیده گرفت یا برگ‌های لطیفش را دوست نداشت؟ نیلوفر زیبا در تابستان‌ها می‌روید و تمام. بذرهای این گل را بعد از آخرین سرمای زمستانی، زیر خاک در جایی آفتاب‌گیر بکارید و منتظر گل‌هایش در تابستان باشید.

۱۶. تاک فنجان ـ نعلبکی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

تاک فنجان‌ ـ نعلبکی نیز از آن گل‌های رونده‌ای است که می‌توانند تا ۴ متر رشد کنند و بالا بروند. گل‌های بنفشِ زنگوله‌ای این تاک از اواسط تابستان تا پاییز با شما همراه می‌شوند و گاهی در زمستان هم دوام می‌آورند.

تاک فنجان ـ نعلبکی تمایل به زیستن در آب‌وهوای گرم و مرطوب دارد و در خاکی که خوب زه‌کشی شده به‌خوبی رشد می‌کند.

۱۷. گل زنگوله‌ای شیلی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل زنگوله‌ای شیلی هم از آن گل‌های رونده زیبایی است که به‌ رنگ‌های قرمز، نارنجی یا زرد می‌روید. پیچک شیلی زمستان‌ها پژمرده می‌شود و بهار دوباره بازمی‌گردد و گل می‌دهد. این گل رونده به گرما علاقه دارد و برگ‌هایش همیشه سبز باقی می‌مانند؛ حتی وقتی خبری از گل نیست.

۱۸. تاک سوسن چشم‌سیاه

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

سوسن رونده چشم‌سیاه با گل‌های زیبای نارنجی و زردی معروف است که در مرکزشان نقطه‌ای قهوه‌ای و بنفش قرار دارد. ترکیب رنگی فوق‌العاده‌ای است. نه؟‌ این گل رونده هم از تابستان تا پاییز با شما می‌ماند. برگ‌های قلبی زیبا و سبزی آن در کنار گل‌ها رشد می‌کنند رونده‌اند و به ارتفاعی در حدود ۲٫۵ متر هم می‌رسند.

ج. گلهای آپارتمانی رونده؛ سبزی و طراوت در داخل خانه

این‌ روزها که بیشترمان در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنیم و خبری از حیاط و باغچه‌های بزرگ نیست، به شناخت گل‌های رونده بیشتر از گذشته نیاز داریم. با خرید و کاشت گل رونده آپارتمانی، می‌توانیم سبزی و زیبایی را در ابعاد کوچک اما اثرگذار به خانه بیاوریم. در ادامه، با چند گل رونده مخصوص تراس و آپارتمان آشنا می‌شوید.

۱۹. کلماتیس پاسیو یا گلدانی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

کلماتیس پاسیو از آن گل‌های رونده زیبایی است که برای کاشتن در گلدان و قراردادن در فضاهایی مانند حیاط و پاسیو بسیار مناسب است. ارتفاع این گل تا ۱٫۸ متر هم می‌رسد. تا اواخر تابستان می‌توانید گل‌های بنفش و زیبای این گیاه را ببینید.

یادتان باشد در اوایل بهار یا اواخر زمستان باید ساقه‌های گل‌ها را در حدود ۱۵ سانتی‌متر کوتاه کنید.

۲۰. گل برگ‌نمدی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

گل برگ‌نمدی نیز درختچه‌ای است که تقریبا همیشه سبز باقی می‌ماند. این گل رونده طرفدار گرما و خورشید است. اگر آن را در گلدان بکارید، زمستان‌ها می‌تواند مهمان فضای داخل خانه‌تان شود؛ اما در فصل‌های دیگر به تراس یا حیاط زیبایی می‌دهد. گلبرگ‌های گل برگ‌نمدی از بیرون قرمز و از درون زردند.

گل‌های برگ نمدی زیبا را از تابستان تا پاییز مشاهده خواهید کرد.

۲۱. گل رونده پتوس

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

کاشت پتوس بسیار راحت است. این گل رونده بدون وجود نور خورشید هم می‌روید و رشد می‌کند. خاک پتوس باید مرطوب باشد. این گل، هم سبز و زیباست و هم جای زیادی نمی‌گیرد و به شکل‌های مختلف می‌توانید آن را به درودیوار داخل خانه یا تراس و… آویزان کنید و بچسبانید.

۲۲. فیلودندرون

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

فیلودندرون از گیاهان خانواده شیپوریان است. فیلوی ابتدای نام این گیاه از واژه‌ای یونانی گرفته شده و متبادرکننده معنای عشق و علاقه است. نشاندن برگ‌های سبز گل عشق روی در و دیوار خانه‌تان را دست‌کم نگیرید؛‌ حس‌وحال خوبی به‌همراه خواهد داشت.

این گیاه رونده به مراقبت زیادی نیاز ندارد و برای همین در آپارتمان‌ها و شرکت‌ها زیاد استفاده می‌شود. اگر مکان و فضایی مانند حیاط و تراس هم ندارید، فیلودندرون را در کنار پنجره رشد بدهید تا بپیچد و بالا برود.

۲۳. سیسوس

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

سیسوس رونده هم از سرزمین‌ استرالیا می‌آید. این گیاه رونده می‌تواند زینت‌بخش حیاط و باغ باشد. سیسوس برای نگهداری در آپارتمان هم گزینه خوبی است. این گل کم‌توقع به نور زیادی نیاز ندارد. سیسوس چندان آب‌دوست هم نیست. اگر این گل‌ را در گلدان می‌کارید، باید آن را به‌خوبی زه‌کشی کنید.

۲۴. شمعدانی رونده

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه

شمعدانی هم از آن گل‌های زیبا و شیرینی است که تصویر حیاط، باغ، باغچه، تراس یا طاقچه‌ها را دوست‌داشتنی می‌کند. بهتر است که شمعدانی را در نور کامل قرار بدهید تا بهتر رشد کند و گل‌های زیبا بدهد. شمعدانی رونده در گلدان می‌تواند به‌تنهایی زیباییِ یک باغ را به فضاهای کوچک بدهد.

در آخر

از انواع گل رونده برایتان گفتیم. این‌ روزها بیشتر از هر زمان دیگری به فضاهای سبزی نیاز داریم که نمادی از طبیعت‌اند. اگر باغ و باغچه‌های بزرگ دارید که عالی است؛ اما اگر خیر، عیبی ندارد. گیاه‌های جذابی مانند گل‌های رونده را انتخاب کنید و آنها را به تراس‌ها یا اتاق‌های خانه‌تان بیاورید و از حضور سبزشان لذت ببرید.

از میان گل‌های رونده این مقاله، کدام‌یک نظرتان را بیشتر جلب کرد؟ شما هم گیاه رونده‌ای می‌شناسید که به ما معرفی‌اش کنید؟

در ادامه بخوانید: درختچه های زینتی آپارتمانی؛ معرفی ۱۲ درختچه زیبا و شرایط نگهداری از آنها

منابع دیگر: countryliving

.book-ui *, .book-ui *:after, .book-ui *:before .book-ui * .book-ui ::before, .book-ui ::after .book-ui html, .book-ui body .book-ui html .book-ui body .book-ui .book-ui ul .book-ui .chetor-book .book-ui .chetor-book>li .book-ui .book .book-ui .hardcover_front li:first-child .book-ui .hardcover_front li:last-child .book-ui .hardcover_back li:first-child .book-ui .hardcover_back li:last-child .book-ui .book_spine li:first-child .book-ui .book_spine li:last-child .book-ui .hardcover_front li:first-child:after, .book-ui .hardcover_front li:first-child:before, .book-ui .hardcover_front li:last-child:after, .book-ui .hardcover_front li:last-child:before, .book-ui .hardcover_back li:first-child:after, .book-ui .hardcover_back li:first-child:before, .book-ui .hardcover_back li:last-child:after, .book-ui .hardcover_back li:last-child:before, .book-ui .book_spine li:first-child:after, .book-ui .book_spine li:first-child:before, .book-ui .book_spine li:last-child:after, .book-ui .book_spine li:last-child:before .book-ui .page>li .book-ui .hardcover_front .book-ui .hardcover_back .book-ui .page li:nth-child(1) .book-ui .page li:nth-child(2) .book-ui .page li:nth-child(3) .book-ui .page li:nth-child(4) .book-ui .page li:nth-child(5) .book-ui .hardcover_front, .book-ui .hardcover_back, .book-ui .book_spine, .book-ui .hardcover_front li, .book-ui .hardcover_back li, .book-ui .book_spine li .book-ui .hardcover_front, .book-ui .hardcover_back .book-ui .hardcover_front .book-ui .hardcover_front li:first-child .book-ui .hardcover_front li:last-child .book-ui .hardcover_back li:first-child .book-ui .hardcover_back li:last-child .book-ui .hardcover_front li:first-child:after, .book-ui .hardcover_front li:first-child:before, .book-ui .hardcover_front li:last-child:after, .book-ui .hardcover_front li:last-child:before, .book-ui .hardcover_back li:first-child:after, .book-ui .hardcover_back li:first-child:before, .book-ui .hardcover_back li:last-child:after, .book-ui .hardcover_back li:last-child:before, .book-ui .book_spine li:first-child:after, .book-ui .book_spine li:first-child:before, .book-ui .book_spine li:last-child:after, .book-ui .book_spine li:last-child:before .book-ui .hardcover_front li:first-child:after, .book-ui .hardcover_front li:first-child:before .book-ui .hardcover_front li:first-child:after .book-ui .hardcover_front li:first-child:before .book-ui .hardcover_front li:last-child:after, .book-ui .hardcover_front li:last-child:before .book-ui .hardcover_front li:last-child:after .book-ui .hardcover_front li:last-child:before .book-ui .hardcover_back li:first-child:after, .book-ui .hardcover_back li:first-child:before .book-ui .hardcover_back li:first-child:after .book-ui .hardcover_back li:first-child:before .book-ui .hardcover_back li:last-child:after, .book-ui .hardcover_back li:last-child:before .book-ui .hardcover_back li:last-child:after .book-ui .hardcover_back li:last-child:before .book-ui .book_spine .book-ui .book_spine li:first-child .book-ui .book_spine li:last-child .book-ui .book_spine li:first-child:after, .book-ui .book_spine li:first-child:before .book-ui .book_spine li:first-child:after .book-ui .book_spine li:first-child:before .book-ui .book_spine li:last-child:after, .book-ui .book_spine li:last-child:before .book-ui .book_spine li:last-child:after .book-ui .book_spine li:last-child:before .book-ui .page, .book-ui .page>li .book-ui .page .book-ui .page>li .book-ui .page>li:nth-child(1) .book-ui .page>li:nth-child(2) .book-ui .page>li:nth-child(3) .book-ui .page>li:nth-child(4) .book-ui .page>li:nth-child(5) .book-ui .book-container:hover>.hardcover_front .book-ui .book-container:hover>.page li:nth-child(1) .book-ui .book-container:hover>.page li:nth-child(2) .book-ui .book-container:hover>.page li:nth-child(3) .book-ui .book-container:hover>.page li:nth-child(4) .book-ui .book-container:hover>.page li:nth-child(5) .book-ui figcaption .book-ui .book-ui-title .book-ui figcaption span .book-ui figcaption p .book-ui .chetor-book table .book-ui .chetor-book tr .book-ui .chetor-book th .book-ui .chetor-book td>li .book-ui .book .book-ui figcaption .book-ui .chetor-btn-container } .book-ui table tr td>

کتاب الکترونیکی

انواع گل رونده باغچه‌ای و آپارتمانی؛ معرفی 20 گل دلربا برای تزئین خانه و باغچه
قالب فایل PDF
تعداد صفحه ۱۷۰
سال انتشار ۱۳۹۹
ناشر تیم تحریریه چطور
تعداد فایل ۱ فایل PDF
پکیج ۹ ایدهٔ کسب‌وکار ثروت‌آفرینی با سرمایه کم
کسب‌وکار خود را با سرمایه کم شروع کنید به مدت محدود با تخفیف ۵۰٪

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی