کشف 4 دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی در پاکدشت


کشف 4 دستگاه ماینر از یک منزل مسکونی در پاکدشت

تهران- ایرنا- رئیس منطقه اداره برق پاکدشت گفت: چهار دستگاه استخراج رمزارز برای دومین بار طی ماه‌های گذشته، از یک منزل مسکونی پاکدشت کشف شد.

"حمیدرضا نادری" روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در پی گزارشات مردمی و رصدهای اطلاعاتی، بازرسان منطقه برق متوجه خانه ای شدند که با استفاده از کابلِ قبل از کنتور برق، اقدام به استفاده برق غیرمجاز شده بود.


وی با اشاره به اینکه مصرف معمول هر خانه ۱۰ آمپر است، افزود: ماموران منطقه برق پاکدشت قبل از ورود به منزل مذکور با اندازه گیری میزان آمپر مصرفی این خانه متوجه شدند که مصرف این منزل، بیش از ۴۵ آمپر است که این امر نشان از مصرف غیرمتعارف در آن را داشت.


نادری ادامه داد: بازرسان اداره برق و عوامل انتظامی با مجوز ورود و حکم قضایی، وارد خانه شدند و چهار دستگاه ماینر به ارزش ریالی ۲ میلیارد ریال کشف و ضبط کردند و فردمتخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند تا چنین اقدامات غیرقانونی که خسارات بسیاری را به شبکه برق وارد می‌کند، تکرار نشود.


وی گفت: اردیبهشت ماه امسال نیز چهار دستگاه ماینر، از پشت بام یک منزل مسکونی در پاکدشت کشف شده بود.

نادری با اشاره به این‌که مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در راستای کاهش مصرف برق جمع آوری می شود، افزود: با توجه به مصرف بالای برق ماینرهای استخراج ارز دیجیتال و با توجه به قرار گرفتن در پیک مصرف، کشف مزارع رمزارز در اولویت کار بازرسان منطقه است.


وی یادآور شد: تلاش و پیگیری ماموران برق و همکاری‌های مردم موجب کشف تعداد زیادی مزرعه استخراج رمزارز در پاکدشت و با جمع آوری این مزارع بار زیادی از شبکه برق کاسته شده است و مشکلات کمتری در قطعی برق خواهیم داشت.


رئیس منطقه اداره برق پاکدشت گفت: از ابتدای طرح جمع آوری مزارع غیرمجاز دیجیتال تاکنون ۵۷ مزرعه ارز دیجیتال با بیش از سه هزار و ۹۰۰ دستگاه ماینر در پاکدشت کشف و توقیف شده است.


نادری از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه سوء استفاده از شبکه های برق، موضوع را با شماره تلفن ۰۲۱۳۶۰۲۵۳۰۲ به این شرکت اطلاع دهند تا موضوع پیگیری و اقدام های لازم جهت برخورد قانونی صورت گیرد.


پاکدشت با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا