به گزارش مهر، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم، احتمال جنگ را با توجه به موضع گیری مقامات حماس و مسئولان رژیم صهیونیستی میان این دو، بعید ندانسته است.

وی آورده است: السنوار تهدید به از سرگیری عملیات کرده است و نفتالی بنت هم تهدید به حمله به غزه کرده است. چه طرفی موشک اول را شلیک خواهد کرد و چه زمانی؟ آیا ژنرال کوخاوی در جنگ آتی موفق به به زدودن شکست بزرگ قبلی خواهد بود؟

عطوان اعلام کرد: همه شواهد کنونی حاکی از آن است که احتمال جنگ میان اسرائیل و مقاومت فلسطین زیاد است.

وی نوشت: یحیی السنوار رئیس حماس در غزه تهدید به روی آوردن به عملیات کرده است. از سوی دیگر نفتالی بنت هم می خواهد نشان دهد که افراطی تر از نتانیاهو است و تنها راه اثبات آن شعله ور کردن مجدد جنگ است و حامیان خود را تحریک به راهپیمایی و تحرکات برای یورش به مسجد الاقصی در سایه حمایت ارتش رژیم صهیونیستی می کند.

عطوان اعلام کرد: تهدید بنت به حمله مجدد به غزه در واقع اذعان به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ یازده روزه اخیر و به دنبال زدودن آثار تحقیرکننده آن است و در حال حاضر به دنبال بهانه ای برای ارسال جنگنده ها و تانکها برای وارد شدن در جنگ جدید است و آنچه این را تفسیر می کند، تمدید ریاست آویو کوخاوی بر ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است.

این تحلیلگر می نویسد: بازگشت بالن های آتشزا با قدرت و فعال تر از قبل به سمت شهرک های صهیونیست نشین در این روزها که بسیاری از مزارع صهیونیستها را به آتش کشیده است مایه نگرانی کابینه رژیم صهیونیستی شده و آنرا در تنگنا قرار داده است.

عطوان بیان کرد: بعید نمی دانیم که موضوع این بالن های آتشزا در راس محورهای هیات امنیتی اسرائیلی در قاهره باشد.

وی می نویسد: بعید است که السنوار منتظر بماند تا بنت و ژنرال کوخاوی شروع کننده جنگ آتی باشند. آنکه که اولین موشک را در عملیات شمشیر قدس شلیک کرده است در تکرار آن و حمله به تل آویو و حیفا و بئر السبع، عسقلان و اسدود درنگ نخواهد کرد.

عطوان آورده است: کوخاوی که بنت به او تکیه کرده است و او را در پستش تمدید کرده است همان ژنرالی است که ارتش اشغالگران را در جنگ اخیر غزه فرماندهی می کرد و متحمل شکست تحقیر آمیز شد و سبب شد که نتانیاهو به جو بایدن برای آتش بس متوسل شود و این پس از تمام شدن موشک های رهگیر سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی پس از شلیک چهار هزار موشک بود.

وی افزود: کوخاوی جدید چه در چنته دارد و در جنگ آتی که بسیار شدیدتر و با موشکهای جدید خواهد بود چه می خواهد انجام دهد؟

وی می نویسد: موشک های مقاومت آماده و منتظر اشاره برای شلیک به سوی فرودگاه تل آویو و نیز فرودگاه جایگزین یعنی رامون در النقب و دیگر مناطق فلسطین اشغالی است تا یهودیان برای حفظ جان خود به پناهگاه فرار کنند.

عطوان در پایان آورده است: اگر جنگ جدیدی رخ دهد کابینه بنت ساقط خواهد شد و نتانیاهو هم به قدرت بازنخواهد گشت و حالت هرج و مرج و فروپاشی بی سابقه در رژیم صهیونیستی به وجود خواهد آمد.