کمبود 15 محیط بان درپارک ملی دز


کمبود 15 محیط بان درپارک ملی دز

دزفول- ایرنا- رئیس اداره پارک ملی دز گفت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده دز 15 محیط بان دارد که طبق استاندارهای جهانی 15 محیط بان دیگر برای حفاظت از جنگل‌های این منطقه نیاز است.

به گزارش ایرنا، مجتبی سپهرفر روز سه شنبه به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و روز محیط بان در دیدار با فرماندار دزفول افزود: حفظ و صیانت از منابع ملی و جنگل‌ها وظیفه‌ای همگانی است.

وی خواستار همدلی و مشارکت سایر ادارات برای حفظ و نگهداری این منابع خدادادی شد و ضمن بیان مشکلات محیط بانان افزود: جنگل‌های دز جزو بیت المال بوده و منابع ملی محسوب می‌شوند که باید از آنها به خوبی محافظت کرد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) و روز محیط بان از زحمات محیط بانان این اداره قدردانی کرد و برای حل مشکلات و معضلات پارک ملی دز قول مساعدت و همکاری داد.

علی فرهمندپور افزود: منطقه حفاظت شده دز از ظرفیت‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه است.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول نیز در جریان دیدار با محیط بانان دزفولی ضمن قدردانی از زحمات آنان گفت: اهمیت به محیط زیست و طبیعت از دستورات دین مبین اسلام است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا انجمن سفیران بانگ زمین در این دیدار از مهدی شلاگه محیط بان نمونه پارک ملی دز قدردانی کرد و امام جمعه دزفول نیز با اهدای قرآن از زحمات محیط بانان پارک ملی دز قدردانی کرد.

پارک ملی دز زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری به ویژه گوزن زرد ایرانی است.
این پارک در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها باقیمانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود