بالگرد «نبوغ» هشتمین پروازش را در مریخ انجام داد


بالگرد «نبوغ» هشتمین پروازش را در مریخ انجام داد

بالگرد تجربی ناسا به نام «نبوغ» هشتمین پروازش در سیاره سرخ را هم انجام داد و مسافتی را بیش از آنچه دانشمندان انتظارش را داشتند، پیمود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com آخرین پرواز «نبوغ» روی مریخ روز دوشنبه ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) انجام شد و این بالگرد برای ۷۷.۴ ثانیه بالای سطح مریخ بود و مسافتی ۱۶۰ متری را پیمود و در فاصله ۱۳۳.۵ متری سفینه همراهش، مریخ‌نورد «استقامت» فرود آمد.

پرواز روز دوشنبه دو هفته پس از پرواز هفتم «نبوغ» در هشتم ژوئن انجام می‌شود. موفقیت پرواز جدید که دومین پرواز بدون نقص بالگرد پس از پرواز مشکل ششم آن است که تاب‌آوری این بالگرد را به آزمایش گذاشت.

با اینکه «نبوغ» در اصل برای پنج پرواز طراحی شده بود، موفقیت‌های مداومش باعث شد ناسا ماموریت آن را تمدید کند و پروازهای طولانی‌تری با آن را انجام دهد. در حالیکه «نبوغ» در پروازهای اول دوباره به جای اولیه‌اش (میدان هوایی برادران رایت) باز می‌گشت، اکنون بالگرد از میدان هوایی به میدان هوایی دیگر می‌رود.

ناسا هنوز اعلام نکرده است که که این بالگرد چه هنگامی نهمین پروازش را انجام می‌دهد، اما دیر یا زود باید انتظار پرواز جدید «نبوغ» را داشت.

بیشتر بخوانید:

هفتمین پرواز موفق نبوغ در مریخ ششمین پرواز هلی‌کوپتر مریخی مختل شد
کد خبر 609548

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022