پیام تبریک روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق به رئیسی


پیام تبریک روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق به رئیسی

بغداد-ایرنا- بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی، روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) با ارسال پیامی خطاب به آیت الله رئیسی، پیروزی وی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

بە گزارش سه شنبه شب ایرنا، در بخشی از این پیام آمده است: اتحادیه میهنی کردستان مشتاقانه منتظر همکارهای همه‌جانبه برای تقویت بیشتر روابط برادرانه میان مردم کرد عراق با جمهوری اسلامی ایران می باشد.

روسای مشترک یکیتی در این پیام، خطاب بە رئیس جمهور منتخب ایران تاکید کردە اند: منطقه نیاز مبرم به حکمت و دانایی جنابعالی در راه ایجاد زبان گفت‌ وگو و تقویت صلح و آرامش و امنیت دارد. اتحادیه میهنی کردستان برای مردم ایران پیشرفت بیشتر آرزو می‌نماید.

پیشتر، «نیچروان بارزانی» رییس و «مسرور بارزانی» نخست وزیر دولت محلی اقلیم کردستان عراق و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

در پیام معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به مناسبت انتخاب رئیسی به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران، برای او موفقیت و پیروزی آرزو کرد و گفت که «ما در اقلیم کردستان عراق به روابط دوستانه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه داریم. امیدواریم در مرحله پیش رو در زمان ریاست جنابعالی روابط مان را بر مبنای دوستی و منافع مشترک، تقویت و توسعه دهیم و در راه تثبیت امنیت بیشتر در منطقه همکاری کنیم.»

بیشترین واکنش ها و پیام های تبریک را عراقی ها از طیف های مختلف برای سید ابراهیم رئیسی ارسال کرده اند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران مورد توجه ویژه عام و خاص در عراق قرار گرفت و در واکنش ها پس از اعلام پیروزی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهوری منتخب، این امر کاملا واضح و آشکار است.

«برهم صالح» رییس جمهوری و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تنها به پیام های تبریک اکتفا نکرده، بلکه جزو نخستین رهبران کشورهای منطقه و جهان بودند که تلفنی با رئیسی تماس گرفته و به طور مستقیم این پیروزی را تبریک گفتند.

«محمد الحلبوسی» رییس پارلمان و «فائق زیدان» رییس دستگاه قضایی عراق نیز به عنوان دو رییس قوای مقننه و قضایی عراق، پیام تبریک فرستادند و فائق زیدان با توجه به اینکه آیت الله رئیسی پیش از انتخابات ریاست جمهوری، سمت رئیس قوه قضائیه ایران را داشته، از او به عنوان همتای خود یاد کرد، خصوصا اینکه همین چهار ماه قبل در بغداد، میزبان ایشان بود.

رهبران سیاسی، علمای دین و تشکل های مختلف عراق نیز به همین مناسبت پیام ها، بیانیه و توئیت های تبریک منتشر کردند که در راس این رهبران سیاسی «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی، «هادی العامری» رهبر گروه سیاسی – پارلمانی الفتح، «نوری المالکی» رهبر ائتلاف دولت قانون و دبیرکل حزب الدعوه اسلامی و شیخ «خالد الملا» دبیر کل جماعت علمای اهل سنت قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو اولین اجرای معین در ایران !