فعالیت شرکت هواپیمایی آموزشی بجنورد به حالت تعلیق در آمد


فعالیت شرکت هواپیمایی آموزشی بجنورد  به حالت تعلیق در آمد

بجنورد- ایرنا- فعالیت شرکت هواپیمایی آموزشی فراسپهر بجنورد پس از سقوط روز یکشنبه هفته جاری که منجر به جان باختن 2 نفر رییس و معاون عملیات این شرکت شد، از سوی سازمان هواپیمایی کشور به حالت تعلیق درآمد.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد مرکز خراسان شمالی گفت: پس از سقوط هواپیمای آموزشی شرکت فراسپهر در عصر روز یکشنبه ۳۰ خردادماه در ۵۰ مایلی فرودگاه بجنورد که منجر به جان باختن ۲ نفر از نیروهای این شرکت ( رییس و معاون عملیات ) شد، فعالیت این شرکت خصوصی از سوی دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور تا بررسی دلایل این سانحه به حالت تعلیق در آمد.
محمد ابراهیم قدمگاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : به دنبال وقوع هر سانحه هوایی ، دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی دلایل بروز این حوادث را مورد کنکاش قرار می دهد و این تحقیق برای فراسپهر نیز در حال انجام است و و تا روشن نشدن ابعاد این سانحه فعالیت این شرکت به طور موقت تعلیق شد.
وی اضافه کرد : در صورت نداشتن تخلف بار دیگر فعالیت این شرکت آموزشی هواپیمایی در شهر بجنورد از سر گرفته می شود.
شرکت هواپیمایی فراسپهر که حدود یک دهه گذشته فعالیت آموزش خصوصی خلبان را در بجنورد شروع کرد، دارای چهار فروند هواپیمای سبک بلو برد و دو موتوره است که یک فروند از این هواپیما به دلیل نامعلومی هفته جاری سقوط کرد که در پی این حادثه خلبان جواد فیروزکوهی رییس این شرکت و خلبان حامد محمدزاده معاون عملیات آن جان باختند.
پس از این سانحه هوایی با دستور رییس سازمان هواپیمایی کشور فعالیت آموزشی تمام شرکت هایی که از ریسک بالا برخوردارند از جمله فراسپهر بجنورد به حالت تعلیق در آمد.
این حادثه در روز یکشنبه ۳۰ خردادماه در منطقه رباط قره بیل در شهرستان گرمه در جنوبغربی استان خراسان شمالی و در ۵۰ مایلی فروگاه بجنورد به دلیل آنچه که نقص فنی اعلام شد، رخ داد که براثر این سانحه هر ۲ سرنشین این هواپیما جان باختند.

اواخر فروردین ماه امسال هم یک فروند هواپیمای آموزشی ۲ نفره به هنگام بازگشت از شاهرود به علت کمبود سوخت در جاده کنار فرودگاه جاجرم خراسان شمالی که باند آن بسته بود، فرود اضطراری کرد.وزش باد و لزوم پرواز در ارتفاع بالا را موجب افزایش مصرف و کمبود سوخت برای این هواپیمای آموزشی در راه برگشت عنوان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چیستان | کدام شهر ایران است، که خوردن بخش اول آن کشنده؛ اما بخش دومش را روزانه می‌خورند؟