شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی می‌شود


شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه معدن طلا در این استان وجود دارد یکی از آن‌ها معدن 3000 میلیاردی بوده که در خارستان قرار دارد و یک شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی می‌شود چون بخش عظیمی از طلا در این مجموعه شناسایی شده و در دست مطالعه است. 

به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی در نشست استانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سیستان و بلوچستان به صورت منظم برگزار می‌شود و ۹۹ نشست طی یک سال گذشته برگزار شده که در پی آن ۴۷مجموعه تعطیل و یا نیمه‌فعال فعال و زمینه اشتغال ۳۳۰ نفر فراهم شده است.

وی افزود: تاکنون تسهیلات زیر ۱۰درصد از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ۲۳۱۰ واحد و صنایع کوچک در این استان پرداخت شده که حدود ۶۸۶۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از کل واحدهای تولیدی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد ۲۰ واحد مشکلاتی دارد و امید داریم بتوانیم آن را حل کنیم این واحدهایی است که گرفتاری‌اش برای بیش‌از یک دهه قبل بوده و با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سه معدن طلا در این استان وجود دارد یکی از آن‌ها معدن ۳۰۰۰ میلیاردی بوده که در خارستان قرار دارد و یک شهرک تخصصی طلا در منطقه نوک‌آباد تفتان راه اندازی می‌شود چون بخش عظیمی از طلا در این مجموعه شناسایی شده و در دست مطالعه است.

وی خاطر نشان کرد: سه آتش‌نشان در منطقه ما وجود دارد که ۲ مورد از آن در ایران است و یک مورد نیز در پاکستان اطراف این‌ها بستر مناسبی برای کانی‌های فلزی بویژه طلاست که مطالعات بسیار خوبی توسط صنعت و معدن و تجارت برای آن انجام شده است.

موهبتی بیان کرد: چند معدن مس در سیستان و بلوچستان فعال شده و چند معدن در دست انجام است، مجموعه کامل در حوزه مس امسال کلنگ زده خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگترین معادن مس سیستان و بلوچستان در شمال استان مطالعاتش نهایی شده و پروانه بهره‌برداری صادر و به بخش واگذاری آن در مرحله مزایده است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حوزه زیرساخت‌های سیستان و بلوچستان این سال‌ها اتفاقات خوبی افتاده و در بخش ترانزیت بندر شهید بهشتی، بزرگراه و زیرساخت برق اتفاق افتاده که این موارد برای سرمایه‌گذاران امیدآفرین بوده البته کافی نیست و خیلی بیشتر از این‌ها باید کار را دنبال کنیم تا از مزیت‌ها و استعدادهای پنهان منطقه برای رفع محرومیت آشکارش اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته نرخ بیکاری سیستان و بلوچستان هم‌اینک به زیر ۱۰درصد آمده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد