پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلانغرب کاهش یافت


پرونده‌های ورودی به دادگستری گیلانغرب کاهش یافت

قصرشیرین- ایرنا- رییس دادگستری گیلانغرب گفت: پرونده‌های ورودی به دادگستری این شهرستان در یکسال گذشته به میزان 15 درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است.

«نورالدین صفری» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد آیت الله شهید بهشتی و یارانش، افزود: تعداد پرونده های ورودی به دادگستری گیلانغرب در یک سال گذشته هفت هزار و ۲۵۴ فقره پرونده بوده که ۱۵ درصد کمتر از سال قبل از آن است.

وی اظهار داشت: با احتساب پرونده های باقی مانده از سال ۹۸ در مجموع تعداد هفت هزار و ۳۹۴ فقره پرونده تاکنون رسیدگی و مختومه شده که ۲۰ درصد بیشتر از سال قبل از آن است.

رییس دادگستری گیلانغرب گفت: پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف هم ۲ هزار و ۹۲۲ فقره بوده که با احتساب پرونده های قبلی تعداد ۲ هزار و ۹۰۸ فقره رسیدگی و مختومه شده است که نتیجه تلاش ارزنده بزرگان و ریش سفیدان و معتمدین و زحمات شبانه روزی پرسنل شورای حل اختلاف بوده است که حجم گسترده ای از این پرونده ها را به صلح و سازش ختم دادند که جای قدردانی دارد.

صفری ادامه داد: بدون تردید این موضوع بیانگر توجه ویژه به موضوع صلح و سازش است و قطعا در تلاش هستیم تا میزان صلح و سازش در سال جاری همچنان گسترش یابد.

او اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان و کاهش جمعیت کیفری زندانیان از دیگر اقدام های دستگاه قضا است و در جرایم کیفری شهرستان بیشتر پرونده ها مربوط به توهین، تهدید و ضرب و جرح و در پرونده های حقوقی بیشترین موضوعات مربوط به مطالبه وجه و دعاوی ملکی و اختلاف خانوادگی است.

وضعیت زندانیان به صورت مستمر رصد می‌شود

رییس دادگستری گیلانغرب گفت: توفیق در تحقق اهداف دادگستری شهرستان مرهون تلاش شبانه روزی همه همکاران قضایی و اداری است و همکاران قضایی به طور مداوم و مستمر وضعیت زندانیان را رصد می کنند و در این راستا ملاقات های متعددی از سوی قضات صورت گرفته و با انجام ملاقات های رو در رو با زندانیان از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفته ایم.

صفری غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران، دیدار با امام جمعه گیلانغرب و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و ارایه گزارش عملکرد و دیدار چهره به چهره با مردم به منظور پاسخگویی به سوالات آنان را از برنامه های هفته قوه قضاییه در این شهرستان بیان کرد.

رییس دادگستری گیلانغرب با قدردانی از مشارکت مردم شهرستان در انتخابات اظهار داشت: به استناد اصول ۱۵۶ تا ۱۷۴ قانون اساسی مهمترین وظیفه قوه قضاییه پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و مسوول تحقق بخشیدن به عدالت است و امور قضایی تنها بخشی از وظایفی است که در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد و تلاش برای رفع موانع تولید سه اولویت اصلی مد نظر مسوولان دستگاه قضا است.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403