بیش از هزار و 500 تن کلزا تا پایان خرداد در کرمانشاه خریداری شد


بیش از هزار و 500 تن کلزا تا پایان خرداد در کرمانشاه خریداری شد

کرمانشاه - ایرنا- مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از خرید بیش از هزار و 500 تن کلزا تا پایان خرداد ماه از کشاورزان استان خبر داد و گفت: کار خرید این دانه روغنی در مناطق گرمسیری استان با خرید بیش از 550 تن پایان یافته است.

«ایرج صفایی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات خرید دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی مباشرتی با شرکت غله و همچنین خرید توافقی توسط ۱۹ مرکز خرید، وابسته به شبکه تعاونی‌های روستایی استان کرمانشاه انجام می شود.

وی اظهار داشت: خرید تضمینی در تمام استان توسط مراکز خرید تعاون روستایی و به ۲ صورت تضمینی- مباشرتی با شرکت غله، همچنین توافقی با کشاورزان طرف قرارداد کارخانه روغن کشی نازگل انجام می شود.

به گفته وی نرخ خریدهای توافقی ۵۵۰ تومان بیشتر از خریدهای تضمینی- مباشرتی است.

این مقام مسئول در حوزه کشاورزی و تعاون روستایی استان در ادامه افزود: در مناطق گرمسیری استان کل مبلغ خرید به حساب کشاورزان واریز گردیده و در سایر مناطق نیز طی چند روز آینده خریدهای توافقی توسط شرکت نازگل و خریدهای تضمینی توسط شرکت غله پرداخت می شود.

صفایی در خاتمه با اشاره به پتانسیل گسترده تعاونی های روستایی، اظهار داشت: این شبکه آماده خدمت رسانی به کشاورزان در راستای رونق تولید، پشتیبانی و مانع زدایی است.

تولید سالانه بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی در کرمانشاه

استان کرمانشاه بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده می شود.

از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری