استاندار: سیستان و بلوچستان باید مقصد کاروان‌های راهیان نور باشد


استاندار: سیستان و بلوچستان باید مقصد کاروان‌های راهیان نور باشد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بالاترین شهدای عرصه مبارزه با موادمخدر مربوط به استان بوده و این منطقه باید مقصد کاروان‌های راهیان نور شود تا دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت از نزدیک ببینند که چه اتفاقاتی اینجا رخ داده است.

به گزارش ایرنا احمدعلی موهبتی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، همایش تجلیل از خانواده‌های شهدای عرصه مبارزه با مخدر استان که با حضور فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی جنوب شرق، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان برگزار شد ضمن تقدیر از صبر و استقامت خانواده شهدا، از خانواده شهدا به عنوان ولی نعمتان ملت بزرگ ایران یاد کرد و اظهارداشت: هدف از برگزاری این مراسم در محضر خانواده شهدا عهد و پیمان با شهدا برای ادامه دادن راه شهداست و اینکه مسوولان از صبر و استقامت خانواده شهدا که سرمایه شان را در راه حفظ امنیت و عزت و سربلندی کشور نثار کرده‌اند، قوت و انگیزه گیرند.
وی بیان کرد: بیش از چهار هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر جانفشانی کرده‌اند که بالاترین تعداد این شهدا مربوط به سیستان و بلوچستان است.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۶ هزار شهید و ۲هزار و ۴۰۰ جانباز در عرصه مواد مخدر و اقدامات تروریستی در سطح استان شهید شده‌اند که مزار حدود یکهزار و ۱۲۰ نفر در استان است و بقیه در سایر نقاط کشور هستند.
وی تصریح کرد : سیستان و بلوچستان در دوران دفاع مقدس هم شهدای زیادی تقدیم کرده و بیش از یکهزار شهید، ۵۷۰ آزاده و ۲ هزار جانباز در این دوران تقدیم این نظام کرده است.

موهبتی بیان کرد: پیگیری‌هایی انجام شده تا سیستان و بلوچستان مقصد کاروان‌های راهیان نور شود و خانواده شهدا و سایر عزیزانی که به فرهنگ شهادت و ایثار علاقمندند بتوانند اتفاقاتی را که در سطح استان رقم خورده از نزدیک ببینند.

وی تصیرح کرد: اگر امروز آسایش و آرامش در سیستان و بلوچستان رقم خورده مدیون خون شهدا هستیم که این امنیت را برای استان و کشور فراهم کردند و جا دارد همه ما قدردان ولی نعمتان این کشور به خانواده شهدا و ایثارگران هستند، باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش