تماشای ابرماه توت فرنگی را در پنجشنبه 3 تیر 1400 از دست ندهید


تماشای ابرماه توت فرنگی را در پنجشنبه 3 تیر 1400 از دست ندهید

گجت نیوز علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند ابرماه توت فرنگی را در روز پنجشنبه 3 تیر 1400 رصد کنند. این پدیده نجومی آخرین ابرماه سال 2021 میلادی خواهد بود. طبق اعلام ناسا پدیده ابر ماه توت فرنگی در اوایل صبح روز چهارشنبه پدیدار می‌شود و در ساعت 23:10 پنجشنبه 3 تیر 1400 به اوج خود خواهد رسید... نوشته تماشای ابرماه توت فرنگی را در پنجشنبه 3...

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی می‌توانند ابرماه توت فرنگی را در روز پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ رصد کنند. این پدیده نجومی آخرین ابرماه سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد بود.

طبق اعلام ناسا پدیده ابر ماه توت فرنگی در اوایل صبح روز چهارشنبه پدیدار می‌شود و در ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰ به اوج خود خواهد رسید که بهترین فرصت برای رصد این پدیده نجومی است.

جزئیات رصد ابرماه توت فرنگی پنجشنبه ۳ تیر ۱۴۰۰

ابر ماه هنگامی به وقوع می‌پیوندد که کره ماه به نزدیک‌ترین فاصله خود با سیاره زمین برسد؛ در این زمان کره ماه نسبت به روزهای عادی روشن‌تر و بزرگ‌تر دیده می‌شود. با توجه به این که این ابر ماه در آغاز فصل برداشت توت فرنگی در آمریکا شمالی رخ می‌دهد، نام آن را ابر ماه توت فرنگی گذاشتند. البته در گذشته این پدیده با نام‌هایی چون ماه شکوفه، ماه ذرت سبز، ماه هور و ماه تولد نیز شناخته می‌شد.

تماشای ابرماه توت فرنگی را در پنجشنبه 3 تیر 1400 از دست ندهیدتماشای ابرماه توت فرنگی را در پنجشنبه 3 تیر 1400 از دست ندهید

گفتنی است کره ماه در این پدیده بر خلاف نام خود به رنگ توت فرنگی نبوده و با رنگ طلایی نمایان خواهد شد. در این زمان سیاره زهره نیز در کنار ماه قابل رصد است و همچنین علاقه‌مندان می‌توانند سیاره مریخ را نیز ۱۰ درجه بالاتر از افق مشاهده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات تازه از مرگ 6 کارگر در آتش سوزی شرق تهران