شرکت تحقیقات غرب نهاده چغندرکاران کرمانشاه و خوزستان را تامین می‌کند


شرکت تحقیقات غرب نهاده چغندرکاران کرمانشاه و خوزستان را تامین می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانجات قند غرب کشور، از آغاز  تأمین و توزیع بذر،کود و سم مورد نیاز کشاورزان چغندرکار استان و صدور آن به استان‌های دیگر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«مصطفی علی‌حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت متبوع یکی از کامل‌ترین آزمایشگاه های خاک شناسی را در سراسر کشور داراست، اظهار داشت: خدمات آزمایش خاک محصولات زراعی مختلف کشاورزی، تعیین نیاز تغذیه ای و کودی محصولات زراعی مختلف، تأمین نهاده های مصرفی چغندرکاران کارخانه قند شامل کودهای ریز مغذی و سموم از جمله فعالیت های عمده این شرکت است.

وی افزود: خدمات این شرکت از آنرو حائز اهمیت است که در راستای کمک به کشاورزان و ارتقای این بخش به عنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصاد ایران فعالیت می کند. فراموش نکنیم که کشاورزی به گونه ای موتور محرکه اقتصاد در چارچوب اقتصاد مقاومتی است.

مدیر عامل شرکت تحقیقات زراعی و خدمات آزمایشگاهی کارخانجات قند غرب کشور در ادامه گفت: این شرکت در سال ۹۹ حدود ۴۰۰ واحد بذر، ۶۲۰۰ لیتر علف کش و حشره کش( با توجه به نیاز کشاورزان) و ۷۰۰ پکیج کود مایع تقویتی که باعث رشد و شادابی چغندر می شود را جهت عرضه به کشاورزان چغندرکار منطقه کرمانشاه تهیه و توزیع کرده است.

علی‌حسینی افزود: این شرکت در سال جاری سم، کود و بذر مورد نیاز کشاورزان منطقه کرمانشاه را که به کشت بهاره چغندر مشغول اند تأمین نموده و بر آن است تا شهریور ماه ۱۴۰۰ نهاده های مصرفی کشاورزان خوزستان و مناطق گرمسیری استان کرمانشاه را نیز تأمین نماید.

مدیرعامل شرکت تحقیقات زراعی غرب، در پایان بر استفاده از همه پتانسیل ها و ظرفیت های این شرکت به نحو مطلوب تأکید و تصریح کرد: چشم انداز شرکت متبوع، گسترش دامنه ارائه خدمات و تأمین و توزیع نهاده های مذکور در سطح بسیاری از استان ها است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه اکنون ۲ کارخانه قند فعال شامل بیستون و اسلام آبادغرب دارد و مجوز سومین کارخانه قند کرمانشاه نیز در حال طی کردن مراحل صدور است.

کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.

امسال ۱۱ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت چغندرقند می‌رود و پیش‌بینی می‌شود از این سطح ۷۰۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در