حق بر زمین مانده تبلیغات عادلانه نامزدهای شورای اسلامی شهر سنندج


حق بر زمین مانده تبلیغات عادلانه نامزدهای شورای اسلامی شهر سنندج

سنندج‌ - ایرنا - شور و شوق و هیاهو و تلاش‌های روزهای گرم تبلیغات انتخابات به پایان رسید و اکنون می‌توان اتفاقات آن را بهتر و با نگاه عمیق‌تری بررسی و حق بر زمین مانده تبلیغات عادلانه نامزدهای شورای اسلامی شهر سنندج واوکاوی و تحلیل کرد.

به گزارش ایرنا یکی از راه‌هایی که مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند شناخت بهتر نامزدهای انتخاباتی است، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به خاطر گسترده بودن تعداد نامزدها، شناخت آنان برای مردم بسیار دشوارتر است.

در راستای شناخت بهتر کاندیداها و بر اساس قوانین انتخاباتی شهرداری‌ها موظف شده‌اند که مکان‌هایی را برای نامزدها تعیین کنند که آنان بتوانند در مقابل دیدگان مردم شهر، خود را معرفی کنند.

شهرداری سنندج هم مکان‌هایی را برای این منظور در نظر گرفته بود که فقط شامل داربست و لایه‌ای بر روی آن بود که به راحتی از بین می‌رفت. در اختیار نگذاشتن امکانات مناسب برای تبلیغات مناسب یکی از انتقادات به شهرداری سنندج در رابطه با انتخابات اخیر است.

به نظر می‌رسد هدف و انگیزه قانونگذار از تعیین چنین جایگاه‌هایی ایجاد یک عدالت در تبلیغات انتخاباتی و همچنین جلوگیری از نازیبا شدن سیما و منظر شهری به دلیل بی نظمی در الصاق و پخش برگه‌های تبلیغاتی باشد. اما باوجود ایجاد این جایگاه‌ها هیچکدام از این اهداف محقق نشد و چه بسا نتایجی در جهت عکس آن حاصل شد.

با توجه به اینکه این جایگاه‌ها نقش خاصی در تاثیرگذاری برای تبلیغات و اطلاع رسانی نداشتند و بلافاصله بعد از نصب هم تخریب آغاز شد، نامزدها به سراغ راه‌های دیگر رفتند و شاهد چاپ کاغذهای تبلیغاتی بسیار زیادی بودیم که با پخش آنها در سطح شهر خیابان‌ها پر از زباله ناشی از این کاغذها شد.

رفتگران شهرداری وقت زیادی را صرف پاکسازی شهر از این کاغذهای بر دیوارها و زمین شهر کردند که هزینه‌های زیادی را بر نامزدها، شهرداری و شهر تحمیل کرد. این در حالی است که اگر شهرداری با یک ابتکار ساده از شیوه و امکانات بهتری برای جایگاه‌های در نظر گرفته شده بهره می‌گرفت این هزینه‌ها و بی‌عدالتی رخ نمی‌داد.

وقتی همه می‌دانیم همیشه چند نفر قانون گریز، وندال و تخریب‌ چی پیدا می‌شود و در هر انتخاباتی شاهد تخریب جایگاه‌های تبلیغاتی نامزدها بوده‌ایم چرا شهرداری بر همان شیوه تکراری و بیهوده همیشگی اصرار می ورزد؟

چرا شهرداری به خود زحمت نمی دهد و جایگاهی ایجاد نمی‌ کند که به راحتی با یک وسیله بُرنده تخریب نشود و کارایی خود را از دست ندهد؟

آیا بهتر نبود شهرداری بیلبوردهایی که تعدادی از آن به برخی از نامزدها به قیمت زیادی فروخته شده بود یا تابلوی الکترونیکی خود را به صورت رایگان در اختیار تمام نامزدها قرار می داد تا بهتر این حس را به کاندیداها و جامعه می‌داد که جایگاه‌های مناسبی برای نامزدها تعیین کرده است؟

آیا تنها راه کمک شهرداری برای اینکه نامزدها خود را به جامعه معرفی کنند فقط همین راهی است که شهرداری در هر دوره انتخابات تکرار می‌کند؟

به نظر می‌رسد شهرداری به حق نامزدها برای تبلیغ برابر توجه کافی نکرده است. با کم کاری شهرداری سنندج آیا حق نامزدها ضایع نشده است و آیا زمینه‌ای فراهم نشده برای کسانیکه پول بیشتری هزینه می کنند بیشتر در انتخابات دیده شوند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی