گرما ذخایر خونی خراسان رضوی را کاهش داد


گرما ذخایر خونی خراسان رضوی را کاهش داد

مشهد- ایرنا- مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی استان به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون استان بر اثر گرمای هوای تابستانی و نیز شرایط کرونایی، همچنان روند کاهشی دارد.

دکتر حمیدرضا اسلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به کاهش ذخایر خونی، پایگاه امام رضا (ع) در میدان دکتر شریعتی مشهد برای فردا - جمعه - در نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای پذیرش اهداکنندگان خون فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه نیاز همیشگی به خون وجود دارد چراکه مدت زمان نگهداری فراورده های خونی محدود است، بیان کرد: از اهداکنندگان مستمر خون تقاضا داریم که اهدای خون را به ایام مناسبتی و شرایط خاص محدود نکنند.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۵۶ درصد از اهداکنندگان خون در این استان اهداگران مستمر هستند که سالانه حداقل سه بار خون اهدا می‌کنند و با اقدامات انجام شده در سالهای اخیر میزان مراجعات آنها افزایش قابل توجهی داشته است.

اسلامی با بیان اینکه خراسان رضوی پس از استانهای تهران و فارس، سومین تولید کننده خون در کشور است، افزود: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی اکنون تامین خون ۶۲ بیمارستان در این استان را بر عهده دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اعزام تیم سیار این اداره کل به شهرستان سرخس در هفته قوه قضاییه گفت: تیم سیار انتقال خون خراسان رضوی در روز شنبه، پنجم تیرماه در خیابان جانبازان سرخس از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون خواهد بود.

به گفته وی، شهروندان سرخسی می‌توانند با مشارکت در این اقدام خداپسندانه در افزایش ذخایر فراورده‌های خونی استان خراسان رضوی مشارکت کنند.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه و مرکز اهدای خون در استان خراسان رضوی دایر است که ۶ مرکز آن در مشهد، پنج پایگاه در شهرستان های سبزوار، نیشابور، تربت‌ حیدریه، گناباد و قوچان و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان های کاشمر و تربت‌جام مستقر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما