برگزاری اولین کار گروه مد و لباس ایرانی- اسلامی با تاکید بر لباس بومی و محلی


برگزاری اولین کار گروه مد و لباس ایرانی- اسلامی با تاکید بر لباس بومی و محلی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: شهرستان مرزی بانه با وجود مردم فرهنگ دوست و به یمن کسبه خوشنام و منصف و وجود پاساژهای متعدد به قطب اقتصادی و فروش البسه در غرب کشور تبدیل شده است.

پنج شنبه 3 تیرماه با حضور ادارات مرتبط و افراد فعال این حوزه در محل اتاق مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه برگزار .

حمیدرضا خوشبخت در اولین جلسه کار گروه مد و لباس شهرستان بانه با اشاره به لزوم توجه به پوشش و هویت فرهنگی اقوام و معرفی البسه ایرانی و اسلامی با تاکید بر البسه بومی و محلی اظهار کرد: شهرستان مرزی بانه با وجود مردم فرهنگ دوست و به یمن کسبه خوشنام و منصف و وجود پاساژهای متعدد به قطب اقتصادی و فروش البسه در غرب کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های متعدد این شهرستان در حوزه تولید و فروش البسه افزود: فرهنگ چند هزار ساله مردم شهرستان بانه در تولید البسه محلی و به صورت سنتی در کنار توجه ویژه مردم به لباس محلی و همچنین وجود نیروی انسانی ماهر، سرمایه گذاری مردم در حوزه تولید البسه، گردشگر پذیر بودن و بازار فروش داخلی، هم مرز بودن با اقلیم کردستان عراق و بازار فروش خارجی از عواملی است که لزوم توجه به حوزه لباس ایرانی و به خصوص سرمایه‌گذاری و طراحی در حوزه لباس محلی و برگزاری نمایشگاه البسه اقوام مختلف را در این شهرستان دوچندان می‌کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس