تلاش برای بازگشت چرخه اکران به روال سابق/ «دولت هیچ حمایتی از دفاتر پخش نکرده است»


تلاش برای بازگشت چرخه اکران به روال سابق/ «دولت هیچ حمایتی از دفاتر پخش نکرده است»

رییس انجمن صنفی پخش‌کنندگان سینمای ایران بیان کرد تا 2 ماه دیگر اکران در سینما به روال سابق باز می‌گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سرتیپی رییس انجمن صنفی پخش‌کنندگان سینمای ایران درباره وضعیت اکران و مشکلاتی که شرکت‌های پخش این روزها درگیر آن هستند، گفت: انجمن پخش‌کنندگان تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند با توجه به اینکه شرایط اکران در حال بهبود است، کاری کند فیلم‌های جدید و پرمخاطب در سینماها اکران شود، در واقع تمام تلاش ما این است که بتوانیم چند فیلم جدید که در جذب مخاطب موفق باشد را اکران کنیم.

وی ادامه داد: در واقع باید شرایطی فراهم شود تا تهیه کنندگان سینما راضی به اکران آثار خود شوند، به همین دلیل باید کمک مالی و گارانتی اکران مورد توجه قرار گیرد که البته در این زمینه قدم‌هایی نیز برداشته شده است که طی یک هفته آینده این اقدامات عملی می‌شود.

مدیرعامل شرکت پخش فیلمیران توضیح داد: همچنین با سینماداران و مسئولان ارشاد جلساتی داشته‌ایم که شرایط بهتری را برای اکران فیلم‌ها فراهم کنیم.

وی درباره حمایت دولت از شرکت‌های پخش بیان کرد: متاسفانه طی این مدت که سینما و اکران دچار معضل کرونا شده است، دولت هیچ حمایتی از دفاتر پخش نکرده است، در واقع دوستان چندان به دفاتر پخش که رکن اصلی و پل ارتباطی بین تهیه‌کننده و سینماداران است، توجه نکرده اند.

سرتیپی گفت: مهمترین مساله این است که بتوانیم فیلم‌های خوب را در سینماها اکران کنیم، فکر می‌کنم با کمک و حمایت از فیلم‌های خوب، شرایط مناسبی را برای اکران فراهم کنیم. البته با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده فکر می‌کنم که اکران طی ۲ ماه آینده به روند سابق بازگردد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایطی وجود دارد که باید درصد ریسک اکران فیلم‌ها کم شود، یعنی باید تا می‌توانیم به تهیه کنندگان فیلم‌ها کمک کنیم تا شرایط مناسبی برای اکران را فراهم کنیم.

رییس انجمن صنفی پخش‌کنندگان سینمای ایران توضیح داد: با توجه به شرایطی که طی یک سال و نیم گذشته سینمای ایران پشت سر گذاشته است باید اعتماد دوباره به‌وجود آید و تا زمانی که این اعتماد ایجاد نشود کسی حاضر نمی‌شود فیلم خود را در سینماها اکران کند. به همین دلیل باید شرایط مناسب فراهم شود و ما دنبال آن هستیم تا این شرایط مناسب فراهم شود.

سرتیپی در پایان گفت: خوشبختانه دولت در زمینه اکران قدم‌هایی برداشته است که می‌تواند به ایجاد اعتماد تهیه کنندگان و اکران فیلم‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

منبع:مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر