جرائم دیرکردی کتابخانه‌های عمومی قزوین بخشیده می‌شود


جرائم دیرکردی کتابخانه‌های عمومی قزوین بخشیده می‌شود

قزوین- ایرنا- مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت:در طرح میلاد نور تا عید سعید قربان جرائم دیرکرد کتاب‌های برگشتی کتابخانه‌های عمومی استان بخشیده می‌شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: در راستای تکریم اعضا و تشویق آنها به بازگشت منابع امانتی خود، طرح میلاد نور تا عید سعید قربان در کتابخانه های عمومی استان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح همه اعضای که منابع امانی خود را در تاریخ‌های یکم تا ۳۰ تیرماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی مربوط به دوران کرونا و قبل از آن خواهند شد.

محمدبیگی با بیان اینکه مدت امانت یک کتاب ۱۴ روز است، تصریح کرد: در صورت تأخیر در بازگشت به ازای هر روز مبلغی به عنوان جریمه دیرکرد دریافت می‌شود که در این دوره، این جرائم مورد بخشودگی قرار گرفته است.

وی از امکان تمدید برخط کتاب بدون مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اضافه کرد: هر یک از منابع کتابخانه‌ای در صورتی که توسط عضو دیگری رزرو نشده باشد می‌تواند ۲ دوره متوالی یعنی به مدت ۲۸ روز تمدید شود.

این مسوول با بیان اینکه این بخشیدگی جرایم شامل تمام کتاب‌های امانی دارای تأخیر بوده و بازه زمانی خاصی ندارد، افزود: از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان درخواست می شود تا با عودت به موقع کتاب‌ها امکان استفاده عموم مردم از منابع کتابخانه‌ها را فراهم کنند.

استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر