نخستین شب شعر زمزم رضوی توسط آبفای استان اصفهان برگزار شد


نخستین شب شعر  زمزم رضوی  توسط آبفای استان اصفهان برگزار شد

آیین نخستین شب شعر زمزم رضوی از سوی آبفای استان اصفهان و با حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، این شب شعر با محوریت "آب و نفحات آسمانی"، "آب و سرگذشت اصفهان"، "آب و لطافت شعر"، "آب و آینده" و "آب و سلامتی" به میزبانی شرکت آبفای استان اصفهان و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی و بانک مسکن برگزار شد.

در مدت فراخوان این جشنواره 70 اثر از 46 شاعر به دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها، از پنج اثر "برگزیده" و پنج اثر "قابل تقدیر" به تشخیص هیات داوران، تقدیر به عمل آمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغاز شب شعر زمزم رضوی گفت: راز ماندگاری تمدن ایرانی، غنای فرهنگی ملتی است که میراث دار ادبیات فاخر و شاعران خوش آوازه است که با بهره ‌گیری از آموزه‌های دینی، عرفانی و اخلاقی اندیشه‌های مردم را به سرمنزل مقصود هدایت می‌کنند.

هاشم امینی با اشاره به شرایط اقلیمی بد استان، کاهش میزان بارش و افزایش بی سابقه دمای هوا گفت: راهبرد آبفای استان اصفهان صرفه‌جویی در مصرف آب و تغییر رویکردهای رفتاری شهروندان است، پس تلاش کردیم تا با معطوف ساختن توجه هنرمندان، ادیبان و شاعران به موضوع آب، از نگاه تیزبین و زبان گویای این عزیزان برای اصلاح فرهنگ رفتاری مردم بهره ببریم.

وی بابیان این که شاعران، سخنگویان زمان خویش‌اند، گفت: برای اجرایی شدن برنامه از اصحاب شعر و ناقدان سخن برای بیان آگاهانه اشعار دعوت شد و خوشبختانه شاعران نیز با ارسال 70 اثر به دبیرخانه جشنواره به دعوت ما پاسخ دادند.

امینی با اشاره به فکر و ایده برگزاری نخستین شب ‌شعر زمزم رضوی با تأسی از امام رئوف حضرت رضا (ع) و نام‌گذاری آن به نام "زمزم رضوی " اظهار داشت: در این جشنواره شاعران به وظیفه ملی و مسئولیت اجتماعی خود در قبال آب به نحو احسن عمل کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم با بیان این که شعر یکی از ابزارهای تأثیرگذار است که می‌توان با آن مفاهیم را منتقل کرد، گفت: استان اصفهان مهد شعر و ادب پارسی است و باید دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت عظیم برای انتقال مفاهیم به شهروندان استفاده کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانعلی معتمدی در ادامه افزود: شاعران از متن جامعه‌اند و از این‌ رو کلام آن‌ها در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید از این ظرفیت برای هدایت و انتقال مفاهیم به شهروندان استفاده کرد.

به گزارش موج؛ در آیین نخستین شب شعر "زمزم رضوی" همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر بختیاری، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان اصفهان و حسن نوروزی، مدیر شعب بانک مسکن استان به عنوان حامیان جشنواره در سخنان جداگانه در خصوص اهمیت موضوع آب و مسئولیت اجتماعی مطالبی بیان کردند.

نخستین شب شعر "زمزم رضوی" توسط آبفای استان اصفهان برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس