آموزش و پرورش تهران: برای تربیت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم


آموزش و پرورش تهران: برای تربیت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم

اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانش‌آموزان در برخی از ساحت‌های تربیتی، تربیت نمی‌شوند.

سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران به تشریح مسائل پیش آمده در صورت عدم بازگشایی مدارس پرداخت.

به گزارش فارس، مسعود ثقفی سخنگوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران با حضور در برنامه «گفت‌وگوی اجتماعی» رادیو گفت‌وگو در مورد ثبت‌نام مدارس، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسؤولان تمام تمرکز خود را برای واکسیناسیون بگذارند و شرایط را برای رفتن دانش‌آموزان به مدارس مهیا کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای تربیت دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس نگران هستیم، افزود: آموزش غیر حضوری برای تربیت دانش‌آموزان قطعا آسیب‌هایی خواهد داشت و لطمه بزرگی به لحاظ توسعه‌ بدنی، جسمی، محیطی و زیستی دانش‌آموزان می‌زند.

ثقفی با بیان اینکه اگر بازگشایی مدارس انجام نشود دانش‌آموزان در برخی از ساحت‌های تربیتی، تربیت نمی‌شوند، گفت: مثلا ساحت اجتماعی که دانش‌آموز حضور در اجتماع و ارتباط با دیگران را می‌آموزند، محقق نمی‌شود و یا ساحت زیستی تحقق نمی‌یابد که اکثر بچه‌ها در منازل در حال چاق شدن هستند و یا ساحت هنری محقق نمی‌شود و به دلیل نشستن دانش‌آموزان پای شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی تحت تأثیر این شبکه‌ها تعریف دیگری از هنر دریافت می‌کنند.

سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بر ضرورت توجه به ارکان تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮاده، رﺳﺎﻧﻪ، ﻧﻬﺎدﻫﺎ و ﺳﺎزﻣﺎن) تأکید کرد و ادامه داد: بحث تربیت دانش آموزان در جامعه بالاتر از بحث آموزش آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدارس عادی و دولتی ما با مدارس دیگر تفاوتی ندارد، افزود: مدیران مدارس با توجه به شرایط و مقتضیات مدرسه و نیاز دانش‌آموزان، یک یا چند هدف از اهداف ساحت‌های تربیتی ششگانه شامل ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی، ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای، ساحت تربیت علمی و فناوری، ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی، ساحت تربیت زیستی و بدنی، ساحت تربیت زیبایی‌شناختی و هنری را می‌توانند انتخاب و برای آنها فعالیت تعریف کنند.

ثقفی در ادامه افزود: مدارس شاهد جز مدارسی هستند که به ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی دانش آموزان توجه کرده و تمرکز خود را بر روی این مهم قرار داده‌اند و سه برنامه شامل شناسنامه‌دار کردن مدارس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده های شهدا و برگزاری یادواره شهدا و جمع آوری اسناد شهدای فرهنگی و دانش آموزی را در دستور کار خود قرار داده و پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: در سطح شهر تهران 103 مدرسه شاهد فعالیت دارد که 1649 دانش آموز در آنها در حال تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا