اعتبارات استان اردبیل چهار برابر شده است


اعتبارات استان اردبیل چهار برابر شده است

استاندار اردبیل گفت: اعتبارات استان اردبیل در بخش عمرانی و اجرای پروژه‌های زیربنایی در سال جاری چهار برابر افزایش یافته است.


اکبر بهنام‌جو پنجم تیرماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: سال گذشته 236 میلیارد تومان اعتبار استان در بخش عمرانی بوده که امسال این میزان اعتبار به یک‌هزار و 280 میلیارد تومان افزایش یافته که رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.


وی تصریح کرد: تاکنون 897 میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده و با برگزاری جلسات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها قرار است در فصول مختلف و بر اساس شاخص‌های اعلام شده حوزه اعتبارات و منابع را شاهد باشیم.


استاندار اردبیل یکی از اولویت‌های امسال استان را فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و گفت: امسال در این زمینه پیش‌بینی شده تا یک‌هزار میلیارد تومان منابع نصیب استان شود که قطعا صرف اجرای پروژه‌های متعدد خواهد شد.


بهنام‌جو توجه جدی به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و همچنین طرح‌های جهش تولید را از رویکردهای استان در سال جاری و در توزیع اعتبارات و منابع اعلام کرد و افزود: در برخی از ردیف‌ها به ویژه در حوزه آب شرب، راه‌های روستایی و همچنین اجرای طرح‌های هادی ردیف اعتباری خاص از سوی نمایندگان پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود با جذب این اعتبارات بخش عظیمی از پروژه‌های اساسی در این حوزه به سرانجام برسد.


وی ضرورت تکمیل پروژه راه آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد را یادآور شد و خاطر نشان کرد: با تکمیل مطالعات از سال آینده احداث این خط ریلی آغاز خواهد شد ولی در کنار آن راه آهن بستان‌آباد – سراب – اردبیل نیز با ردیف مشخص می‌تواند استان اردبیل را از بن‌بست خارج کند.


بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ظرف 10 روز آینده باید ظرفیت‌های جذب اعتبارات ملی را با همکاری دستگاه‌های اجرایی احصا و ابلاغ کند تا مدیران دستگاه‌های اجرایی در این زمینه پیگیری‌ها را انجام دهند.


رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بیان کرد: امسال مصمم هستیم تا پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین را به هر طریق ممکن به سرانجام رسانده و در کنار آن با تأمین اعتبار مورد نیاز راه آهن اردبیل را نیز به بهره‌برداری برسانیم.


وی به مطلوبیت اجرای پروژه‌های زیربنایی در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه 250 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و 100 میلیارد تومان اعتبار نیز برای پروژه راه آهن اردبیل اختصاص پیدا کند.


بهنام‌جو اظهار کرد: در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، نباید از متمرکز شدن روی پروژه‌های تولیدی، اشتغالزا و فرهنگی و ورزشی غفلت کرده و یا نسبت به آنها بی‌توجه بود.
وی از مدیران آب و فاضلاب و راهداری خواست تا توزیع اعتبارات این حوزه را بر اساس شاخص‌های تعریف شده به صورت شفاف و روشن انجام داده تا بدون ابهام این منابع صرف اجرای پروژه‌های اولویت‌دار شود.


بهنام‌جو در ادامه سخنان خود تصریح کرد: قرار شد با تعیین شاخص‌ها در حوزه تخصیص اعتبار آب روستایی و همچنین راه روستایی فرمانداران در جریان توزیع اعتبارات به صورت عادلانه و شفاف قرار گیرند تا ایرادات و ابهامات احتمالی برطرف شود.


وی گفت: باید توزیع اعتبارات به عدالت و توازن منطقه‌ای نزدیک باشد به طوری که ما در سال‌های گذشته نیز سعی کردیم این موضوع را مد نظر قرار دهیم.


بهنام‌جو به تخصیص 30 درصدی اعتبارات سال گذشته اشاره کرد و افزود: البته مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید وقت خود را بیشتر متمرکز اعتبارات محدود استانی کنند بلکه باید از ردیف‌های ملی نسبت به جذب اعتبارات جامع و کامل اقدام کرده و عملکرد مطلوبی را در اجرای طرح‌های مختلف شاهد باشیم.


وی جهت‌گیری پروژه‌های امسال را در کنار آب و راه، تأمین زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کاهش قیمت زمین واگذار شده در این شهرک‌ها و نواحی اعلام کرد و ادامه داد: باید تکمیل پروژه‌های ورزشی و تجهیزات آنها در کنار زیرساخت‌های گردشگری و همچنین تأمین زیرساخت‌های مجتمع‌های گلخانه‌ای مورد توجه قرار گیرد.


استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت دوازدهم تا روز آخر مأموریت خود وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را بر عهده دارد پس بهتر است تا آخرین لحظه از پیگیری‌ها دست نکشیم و نسبت به تأمین منابع بهتر تلاشی جدی‌تر انجام دهیم.


بهنام‌جو همچنین ضرورت جذب کامل اعتبارات ماده 56 و فاینانس بانک‌ها را برای تکمیل پروژه‌های حوزه راه و پایاب سدها یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید مسابقه خدمت را بگذارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!