نماینده مراغه: پروازهای فرودگاه سهند از سر گرفته شد


نماینده مراغه: پروازهای فرودگاه سهند از سر گرفته شد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سایه پیگیری‌های حدود 10 روز گذشته و حسن نیت برخی از مسئولان کشوری، پروزاهای فرودگاه سهند از سر گرفته شد. 

«علی علیزاده» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در کنار مکاتبه‌ها و پیگیری‌های مستمر، حسن نیت «تورج دهقانی زنگنه» رئیس سازمان هواپیمایی کشور و کمک‌ «علی نیکزاد» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در از سرگیری پروازهای این فرودگاه اثرگذار بوده است.

وی با قدردانی از مشارکت مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، بیان کرد: حدود ۱۰ روز قبل به ناگاه پروازهای فرودگاه سهند متوقف شد و پس از پیگیری متوجه شدیم که عامل توقف پروازها مشکل سوخت‌گیری هواپیماها به دلیل نبود جایگاه سوخت یا خودرو سوخت‌رسان در این فرودگاه است.

وی ادامه داد: پیش از آن نیز برخی از هواپیمایی‌هایی که قابلیت یکبار سوخت‌گیری در تهران و رفت و برگشت در مسیر مهرآباد – سهند را داشت، می‌توانست مسافران مراغه را جابجا کند اما سوخت همین هواپیماها هم در فصل تابستان جوابگوی رفت و برگشت بین مهرآباد و سهند نیست.

وی با تاکید بر اینکه تنها راهکار کوتاه‌مدت برای توسعه این فرودگاه استقرار خودرو سوخت‌رسان در مراغه است تا کمبود سوخت هواپیماها را در فرودگاه سهند جبران کند، بیان کرد: مسئولان امر پس از پیگیری‌ها قانع شدند تا پروازهای ایران‌ایر را با دو پرواز در هفته و ظرفیت مسافر کمتر برقرار کنند.

وی اضافه کرد: اکنون برقراری دو پرواز دیگر توسط شرکت‌های هواپیمایی «آتا» و «پارس‌ایر» را پیگیر هستیم و هر شرکتی که ماندگاری بیشتری در فرودگاه سهند داشته باشد، با آن شرکت توافق خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از وزیر نفت و شرکت پخش پالایش نیز تامین موقت تانکر سخت‌رسان برای فرودگاه سهند را پیگیری خواهم کرد تا در آینده جایگاه سوخت‌گیری در فرودگاه سهند ایجاد شده و مشکل به صورت اساسی حل شود که در آن صورت شاهد افزایش پروازهای این فرودگاه به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد مقدس خواهیم بود.

فرودگاه سهند تنها فرودگاه اقماری اداره‌کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی است که احداث آن در سال ۱۳۷۲ آغاز و در سال ۱۳۷۴ با حضور وزیران نفت و راه و ترابری افتتاح شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا