فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا


فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا

یکی از قدیمی‌ترین همکاران تسلا یعنی پاناسونیک تمامی سهام خود در این شرکت را با قیمت حدود 400 میلیارد ین (3.6 میلیارد دلار) به فروش رسانده است. این شرکت کمپانی به خاطر کاهش تکیه خود به تسلا و افزایش سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به چنین کاری کرده است. پاناسونیک یکی از تأمین‌کنندگان باتری تسلا … The post فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا...

یکی از قدیمی‌ترین همکاران تسلا یعنی پاناسونیک تمامی سهام خود در این شرکت را با قیمت حدود ۴۰۰ میلیارد ین (۳.۶ میلیارد دلار) به فروش رسانده است.

فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا

این شرکت کمپانی به خاطر کاهش تکیه خود به تسلا و افزایش سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها اقدام به چنین کاری کرده است. پاناسونیک یکی از تأمین‌کنندگان باتری تسلا بوده و بخشی از کسب‌وکارش به این خودروساز آمریکایی وابسته است.

فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا

البته فروش سهام پاناسونیک تأثیری روی تأمین باتری تسلا نخواهد داشت.

پاناسونیک در سال ۲۰۱۰ میزان ۱.۴ میلیون سهم تسلا با قیمت کل ۳۰.۱ میلیون دلار خریداری کرده بود. البته از آن زمان تاکنون ارزش سهام تسلا به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و از ۲۱.۱۵ دلار زمان خرید توسط پاناسونیک به ۶۷۹ دلار در روزهای اخیر رسیده است. همین موضوع باعث شده ایلان ماسک یکی از ثروتمندترین افراد روی زمین باشد. البته نگرانی‌هایی درباره ادامه‌دار بودن یا نبودن افزایش ارزش سهام تسلا وجود دارد.

فروش کل سهام پاناسونیک در تسلا

هیدکی یاسودا یکی از تحلیل گران بازار گفته است:

بازار داغ رمز ارزها شاید باعث شده بود قیمت سهام تسلا بالاتر از ارزش واقعی‌اش باشد و این زمان خوبی برای فروش سهام این شرکت می‌باشد.

اگرچه پاناسونیک در ابتدا پشتیبانی مالی از تسلا را پیشنهاد کرده بود اما مدیران دو شرکت در طول این سال‌ها وارد معاملات دیگری هم شده‌اند و تسلا با شرکت‌های دیگری همچون LG Chem و CATL نیز قرارداد تأمین باتری امضا کرده است. پاناسونیک نیز با دیگر خودروسازان همچون تویوتا همکاری داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟