قیمت دلار در نقطه حساس


قیمت دلار در نقطه حساس

قیمت دلار به نقطه حساسی رسیده است. نقطه حساس در بازار ارز قیمتی است که می تواند هیجان خرید در بازار را بیشتر کند و قدرت ریسک معامله گران را بالا ببرد. در این حالت توصیه می شود بازار ساز از قیمت های بالا رو به مدیریت نوسان بازار ارز بیاورد.

مرز ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی برای معامله گران ارزی اهمیت زیادی دارد.اگر امروز قیمت دلار به نوسان بالای خط ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی ادامه دهد، جسارت خریداران ارزی بیشتر خواهد شد و این مساله می تواند زمینه ساز شکل گیری نوسانات جدیدی در بازار شود. به دلیل احتمال وقوع چنین اتفاقی، عده ای از معامله گران باور دارند که بازارساز در روز جاری، میزان عرضه ارز خود را به شکل قابل توجهی بالا خواهد برد. شب گذشته، چنین تصوری موجب شد که در معاملات پشت خطی، سطح فروش های ارزی بیشتر شود

شرایط دلار برای ادامه صعود

اگر امروز بازارساز در سطح عرضه خود تغییر معناداری را ایجاد نکند، نوسان گیران بار دیگر در موقعیت خرید ظاهر خواهند شد و اسکناس آمریکایی را به سوی مقاومت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی هدایت خواهند کرد. البته عده ای از بازیگران باتجربه ارزی باور دارند که بازارساز به تنهایی با عرضه ارز نمی تواند قیمت ها را مدیریت کند. از نگاه این گروه باید خبرهای مثبتی به بازار مخابره شود تا جسارت خریداران بار دیگر کاهش پیدا کند. توافق با آژانس انرژی اتمی یا سیگنال های مثبت از احیای برجام می تواند به صورت موقت خریداران را از بازار خارج کند و حتی قیمت را بار دیگر به کانال ۲۳ هزار تومانی هدایت کند. با این حال تا زمانی که بازار حس کند، رسیدن به یک توافق هسته ای دشوار است، افت های قیمت های دلار مقطعی خواهند بود.

فروش ارز در نقاط بالا

در حالی که برخی از فعالان، نوسانات قیمت دلار در روزهای اخیر را سیاسی ارزیابی کرده اند،‌ گروه دیگری باور دارند، معامله گران تنها به دنبال فروش ارز در قیمت های بالا هستند. از نگاه این گروه افزایش روزهای اخیر دلار پایدار نیست و با افت قیمت دنبال خواهد شد. البته، دلار برای افت قیمت نیاز دارد که درهم امارات حداقل محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی را از دست بدهد.

منبع: اقتصاد نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس