طرح تحقیق و تفحص از شرکت پتروشیمی الوند تصویب شد


طرح تحقیق و تفحص از شرکت پتروشیمی الوند تصویب شد

تهران - ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با گزارش کمیسیون صنایع و معادن برای طرح تحقیق و تفحص از شرکت پتروشیمی الوند موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تحقیق و تفحص از چگونگی احداث پتروشیمی کاملا خصوصی الوند در داخل محوطه پالایشگاه امام خمینی شازند که در دستور کار روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و نمایندگان با ۱۵۱ رای موافق، ۵۴ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۲۹ نماینده حاضر با انجام تحقیق و تفحص موافقت کردند.

«روح الله عباسپور» نماینده بوئین‌زهرا و آوج در توضیح طرح تحقیق و تفحص در صحن علنی مجلس گفت: در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اطلاعات واصله از دستگاه‌های اجرایی در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و با توجه به نظر متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۹ با دعوت از نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص و عدم حضور مسوولین اجرائی مطرح شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: در نهایت در جلسه رسمی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹، کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از حاضرین از نمایندگان عضو طرح تحقیق و تفحص تصویب شد.

وی درباره محورهای تحقیق و تفحص گفت: علت واگذاری ده هکتار از مجموعه و محدوده پالایشگاه کاملا دولتی امام خمینی (ره) شازند به چند نفر افراد خصوصی چیست؟ همچنین ضرورت وجود چنین صنعتی در این منطقه آلوده چیست؟

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق