امیدوارم جشنواره موسیقی فجر با سالن آوینی فرهنگسرای بهمن آشتی کند


امیدوارم جشنواره موسیقی فجر با سالن آوینی فرهنگسرای بهمن آشتی کند

علی اصغر خسروی با اشاره اینکه سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن بازسازی شده و به لحاظ امکانات حرفه ای است اما از سال 93 میزبان جشنواره فجر نیست،گفت: امیدوارم جشنواره موسیقی فجر با سالن آوینی فرهنگسرای بهمن آشتی کند

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست هشتمین جشنواره تکنوازان ساز دف پیش از ظهر امروز یکشنبه 6 تیر با حضور علی اصغر خسروی مدیر فرهنگسرای بهمن، مهدی غلامی،دبیر جشنواره و فربد، زانیار حسامی، حسن آزادفر، بهروز رهبری، نیما حدادی اعضای هیات داوران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

در این نشست «علی اصغر خسروی»، مدیر فرهنگسرای بهمن با اشاره به برگزاری هشتمین «جشنواره تکنوازان ساز دف» در فرهنگسرای بهمن گفت: هفتمین «جشنواره تکنوازان ساز دف» به صورت مجازی برگزار شد، برگزاری این رویداد در دوره ای که به علت کرونا همه رویدادهای فرهنگی و هنری تعطیل شده بود در فرهنگسرای بهمن جزو افتخارات است. هشتمین دوره جشنواره متاثر از شرایط سخت کرونایی با استقبال در سه رده سنی ۸ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا و با حضور شرکت کنندگانی از شهرهای مختلف و حتی خارج از کشور برگزار می شود.

وی افزود: هشتمین دوره جشنواره تکنوازان ساز دف در یکی دو بخش امسال به صورت حضوری برگزار می شود و مکاتباتی با ستاد ملی کرونا داشته ایم که مجوزهای لازم را برای این رویداد به ما بدهند؛ قرار است بخش انتخاب و داوری و همچنینن مراسم اختتامیه همزمان با ایام دهه ولایت، با حضور ۵۰۰ نفر از تک‌نوازان ساز دف برگزار شود.

وی درباره سیاست گزاری های فرهنگسرای بهمن در حوزه موسیقی توضیح داد: آنچه بر عهده من به عنوان مدیر اجرایی فراهم کردن شرایط است در دو سه دوره ای که من دبیر رویداد خمسه بودم به عنوان رویداد نمایشی اتفاقی را در ایام محرم رقم زدم که آن هم اجرای نمایش در سالن هایی بود که در ایام محرم تعطیل بودند و همین کار باعث شد که نمایش به سالن های خصوصی هم برود، پس سیاستی که من دنبال می کنم به روز رسانی امکانات و فراهم کردن شرایط برای رویدادهای مناسب در فرهنگسرای بهمن است. در همین ایام سالن سنجری که به عنوان سالن تمرین بزرگان موسیقی بود بعد از 28 سال بازسازی شد و در اختیار هنرمندان حوزه موسیقی است.

خسروی یادآور شد: سالن 1500 نفری شهید آوینی در فرهنگسرای بهمن تا سال 93 سالن شهید آوینی یکی از محل های برگزاری رویداد فجر بوده است. از سال 93 این اتفاق نیفتاده است. سالن بازسازی شده است به لحاظ امکانات حرفه ای است ولی متاسفانه جشنواره موسیقی فجر با این سالن قهر کرده است، امیدوارم این جشنواره فجر دوباره به این فرهنگسرا بیاید تا مردم جنوب شهر هم از این رویداد بهره ببرند. بسیاری از جوانان جنوب شهر از این اتفاق محروم هستند امیدوارم با همکاری اصحاب رسانه این موضوع مرتفع شود.

هشتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف روزهای پنجم، ششم و هفتم مرداد با داوری شرکت کنندگان و برگزاری مراسم اختتامیه در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج