جواد انصافی در نقش دلقک شاه عباس ظاهر می‌شود/ کارهای جدّی را رد می‌کنم


جواد انصافی در نقش  دلقک شاه عباس  ظاهر می‌شود/ کارهای جدّی را رد می‌کنم

دیدم سریال حضرت موسی(ع) جدّی است و جایی برای من که دغدغه‌ام کارهای کمدی و طنز است، ندارد، عذرخواهی کردم و این دعوت را نپذیرفتم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جواد انصافی این روزها مثل خیلی از کاربلدها و پیشکسوت‌های خاطرانگیزِ سینما، تئاتر و تلویزیون، کم‌پیدا شده البته گاه‌گداری کارهایی می‌کند و این روزها مجموعه "خانه آب‌نباتی" کودکان با حضور او در شبکه پویا پخش می‌شود. انصافی را بسیاری از مخاطبان به نام "عَبدُلی" می‌شناسند؛ عبدلی نام شخصیتی است که وی از اواخر دهه 1360، در نمایش‌های تلویزیونی بازی کرده‌ است. البته این بازیگر پیشکسوت کارهایی مثلِ "میوه ممنوعه" را نیز در کارنامه‌اش دارد که با علی نصیریان و امیرجعفری همبازی بود.

جواد انصافی این روزها مهیای سریالی جدید می‌شود که نامش "مستوران" است و به تازگی مسعود‌ آب‌پرور کارگردانی آن را برعهده گرفته است. سریالی که برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است در 26 قسمت تولید می‌شود. پس از گذشت پنج ماه از تولید سریال مستوران، مسعود آب پرور برای ادامه کارگردانی سریال "مستوران" انتخاب شد. سریال "مستوران" روایتگر ماجراهایی جذاب در زمان صفویان و غزنویان است. فصل اول این سریال که برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است در 26 قسمت تولید خواهد شد.

این بازیگر در جریان گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به حضورش در این سریال تلویزیونی با نقشِ دلقک شاه عباس که نامش در تاریخ کل‌عنایت آمده است اشاره کرده، می‌گوید: پژوهشی درباره قصه‌های شاه عباس دارم و این دلقک معروف را به خوبی می‌شناسم؛ جالب است بدانید که کل‌بازی‌ها از آن موقع رواج پیدا کرده است.

اما در میانِ همین گپ و گفت کوتاه به نکته‌ای اشاره کرد که خیلی جالب بود و آن دعوت گروه سریال "موسی(ع)" از او برای حضور در این مجموعه الف ویژه تلویزیون بود که او به دلیل اینکه فقط علاقه به کارهای طنز دارد این دعوت را نمی‌پذیرد. او درباره این دعوت می‌گوید: فردی مذهبی هستم و به اتفاقات زمان حضرت موسی هم مشرفم؛ فیلم‌هایی که درباره حضرت موسی(ع) هم ساخته شده را دیده‌ام اما در هیچ بخشی از آن نقشی که کمدی باشد را نمی‌بینیم؛ دیدم سریال جدّی است و جایی برای من که دغدغه‌ام کارهای کمدی و طنز است، ندارد، عذرخواهی کردم و این دعوت را نپذیرفتم.

آخرین خبرها از سریال موسی(ع) به تحقیق و پژوهش‌های ابراهیم حاتمی‌کیا و گروه محقق و نویسنده این سریال برمی‌گردد که بتوانند تا پایان امسال مراحل پیش‌تولید و حتی تولید را آغاز کنند. به اعتقاد کارشناسان، چنین فیلم‌هایی هر سکانس و پلان‌شان به مثابه چندین منبر تأثیرگذارند. همچنان که در ذهن ما سریال‌هایی همچون امام علی(ع)، مختارنامه و تنهاترین سردار بارها مرور می‌شوند. در قصه حضرت موسی(ع) شاهد وقایع و اتفاقاتی هستیم که به نقل از روایت‌های ما تمامشان به عینه در دوره آخرالزمان تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...