اقدامات حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین بود


اقدامات حجت الاسلام رئیسی در قوه قضائیه تحول‌آفرین بود

همدان- ایرنا- رئیس دادگستری ملایر گفت: اقدامات و برنامه‌های خوب حجت الاسلام والمسلمین «سیدابراهیم رئیسی» در قوه قضائیه تحول‌آفرین و در حوزه اشتغالزایی و امیدآفرینی در جامعه منشا خدمات ماندگار و مطلوبی بود.

به گزارش ایرنا؛ «سعید احمدی‌فر» روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز انعکاس و نتیجه اقدامات اثرگذار وی در دستگاه قضایی را می‌بینیم و در جامعه نشاط و امید مضاعفی ایجاد شده است.

وی با اشاره به رای قاطع حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ افزود: کسب بیش از ۱۸ میلیون رای مردمی، نشان از عملکرد خوب، خدمات‌ صادقانه و تحولات مطلوب ایجاده شده توسط حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه بود که امیدواریم در دستگاه اجرایی نیز شاهد این تحول‌آفرینی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه اقتصاد و معیشت باشیم.

رئیس دادگستری ملایر با بیان اینکه ما در دستگاه قضایی در راستای سیاست‌ها، شعارها و برنامه‌های کاری حجت‌الاسلام رئیسی حرکت کردیم و اقدامات خوبی در این زمینه رقم خورد، ادامه داد: بازگشت کارخانه فولاد و ذوب آهن ملایر به چرخه تولید از جمله این اقدامات در دستگاه قضایی بود که دارای مشکلات عدیده حقوقی و قضایی بود.

احمدی‌فر بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و تشکیل جلسات متعدد با فرماندار ویژه ملایر، مالکیت این واحد تولیدی و صنعتی تثبیت شد و هم اکنون ۱۷۰ کارگر در این واحد مشغول به کار هستند و شهرک فولاد در منطقه چشمه علی محمد نیز در دست پیگیری است که مدیریت آن قول مساعد داده تا یک‌ماه آینده با خرید تجهیزات، شروع به فعالیت کند و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر نیز در این شهرک مشغول به کار خواهند شد.

وی اقدامات دستگاه قضایی این شهرستان را در حوزه تولید و حل مشکلات حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی مطلوب و اثرگذار دانست و گفت: حدود ۱۱۰ موسسه تولیدی در این شهرستان داریم که فقط ۱۳ مورد آنها مشکل دارند که قضایی نیست و بیشتر در زمینه سرمایه در گردش و خودِ مالکان است و تا جایی که سهم دستگاه قضایی است، مشکلات آنها را پیگیری و حل می‌کنیم.

رئیس دادگستری ملایر بیشترین جرائم این شهرستان را در حوزه موادمخدر، سرقت و ضرب و جرح عمدی عنوان کرد و افزود: از زمانی‌که سامانه ثنا راه‌اندازی و سیستم قضایی هوشمندسازی و الکترونیکی شد، پرونده‌ها با سرعت خوبی در حال رسیدگی است و به سرعت تعیین تکلیف می‌شوند.

احمدی‌فر به رشد ۲۶ درصدی پرونده‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر روند کاهشی پرونده‌های موجود را شاهد هستیم و تمام قضات ما در ایام شیوع ویروس کرونا مشغول کار بودند و این وضعیت سبب تعطیلی شعب و تاثیر منفی بر روی عملکرد مجموعه قضایی شهرستان نشد.

شکایتی از خبرنگاران نداشتیم

وی با بیان اینکه تاکنون شکایتی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در این شهرستان نداشتیم، ادامه داد: خبرنگاران در اطلاع‌رسانی قوانین مصوب و پیشگیری از جرم می‌توانند به دستگاه قضایی کمک کنند و در مسایل تحلیلی حقوقی نیز می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

رئیس دادگستری ملایر تاکید کرد: مشکل خاصی در دستگاه قضایی این شهرستان نداریم و احکام ما در حوزه مبارزه با موادمخدر سخت‌گیرانه است و در برخورد با جرایم از هیچ تخلفی چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ملایر نیز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یاران وی را در راستای قدم برداشتن در مسیر عدالت و شرع و دین دانست و افزود: اصحاب رسانه، اصحاب بیان، علم و کلمات به عنوان یکی از معجزات خداوند هستند و در مسیری که گام برمی‌دارند، به جدا شدن و تفریق بین حق و باطل کمک می‌کنند.

«مسلم سلگی» با تاکید بر برخورد جدی با هرگونه جرم و فساد به ویژه در دستگاه‌های اجرایی گفت: ۲ مورد از مدیران این شهرستان که به وظایف خود خوب عمل نکردند و در راستای ترک فعل بود، پرونده آنها تشکیل و در دادسرای مرکز استان همدان در حال رسیدگی است.

وی درباره رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز بیان کرد: در این رابطه قاضی ویژه انتخابات برای رسیدگی به تخلفات مشخص شد و با توجه به اعلام گزارش‌هایی مبنی بر خرید و فروش رای، از تمامی افرادی که نسبت به این تخلف و سایر موارد شکایت داشتند، خواستیم مستندات کامل خود را به ما ارائه دهند که تاکنون حتی یک مورد هم برای این موضوع مراجعه نکرده است.

کودک آزاری در ملایر نگران کننده نیست

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب ملایر یادآور شد: از کاندیداهای شورای اسلامی شهر ملایر که اعتراض داشت، فقط یک نفر به دادسرا شکایت کرده، اما هنوز دلایل و مستندات محکمه‌پسندی به ما ارائه نداده است.

سلگی در زمینه تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان نیز گفت: سال گذشته قانون محکم و خوبی در این زمینه تصویب شد و در حال حاضر آمار کودک‌آزاری در ملایر نگران کننده نیست.

وی جسد پیدا شده در کوه گرمه ملایر را جدای از هرگونه قتل و به دلیل مرگ طبیعی دانست و تاکید کرد: معاینات دقیقی روی جسد انجام شد و هیچ‌گونه اثری مبنی بر ضرب و جرح در بدن وی مشاهده نشد و متوفی بر اثر مرگ طبیعی فوت کرده و موضوع قتل به طور کلی منتفی است.

دادستان ملایر همچنین بیان کرد: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس جمهوری منتخب، با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، به لحاظ تکلیف شرعی خود تواضع کرد که در گردونه ریاست جمهوری قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس