ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب جهادی در طرح دریا


ضرورت بهره گیری از توان تبلیغی طلاب جهادی در طرح دریا

مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به جاذبه های حضور تبلیغی طلاب جهادی در سواحل، بر ضرورت تقویت و گسترش این شبکه تبلیغی در سطح استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش ساماندهی سواحل، جنگل و تفرجگاه های استان که در بابلسر برگزار شد با گرامیداشت هفته تبلیغات و اطلاع رسانی دینی، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مظلوم فرهنگی است که با کمترین نیروی انسانی و امکانات مادی مسؤولیت خطیر و گسترده ای را بر عهده دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق انتخابات در 28 خرداد امسال، افزود: علیرغم اجماع منحوس همه نیروهای ضد نظام و انقلاب که به دنبال منصرف و ناامید کردن مردم بودند، اما با حضور گسترده مردم شکست خوردند.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین با بیان این که امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر ضرورت عنوان جمهوری اسلامی برای کشور تأکید داشتند، گفت: بنابراین امروز ما حق نداریم نه برای جمهوریت و نه اسلامیت کم بگذاریم.
امام جمعه ساری با اشاره به این که اگر به هر دلیلی برای هر کدام از این دو کم قدم برداریم به خون و آرمان شهدا خیانت کردیم، افزود: شهدا برای اسلامیت و جمهوریت کشورمان به این درجه والا رسیدند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در روزهای اخیر دو حماسه و اقدام ارزشمند در حوزه جمهوریت نظام صورت پذیرفت، گفت: نخستین گام، برگزاری پرشور انتخابات 28 خرداد بود که با مردم مازندران با مشارکت بیش از 60 درصدی خود بار دیگر پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی را اثبات کردند.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به تزریق دز نخست واکسن ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که این اقدام مقام معظم رهبری حرکتی در جهت تقویت جمهوریت و ملیت نظام اسلامی بود، ادامه داد: ایشان با تزریق واکسن ایرانی، به مردم و جوانان ایرانی اعتماد و احترام گذاشتند.
وی ادامه داد: این که رهبر معظم انقلاب صبر کردند تا نوبت برای تزریق واکسن آن هم از نوع ایرانی به ایشان برسد و این اقدام نشانه تعظیم به جمهوریت، ملت و ملیت است و با اعتماد به دانش کشور و جوانان ایرانی از این واکسن استفاده کردند.
امام جمعه ساری با تأکید بر این که ما باید برای بعد اسلامیت همانند جمهوریت مایه بگذاریم و دغدغه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید برای احکام خدا غیرت به خرج دهیم و در این خصوص غیرت دینی و حکم خدایی داشته باشیم و نباید اجازه دهیم دین خدا ملعبه دست برخی افراد قرار گیرد و به آن دهن کجی شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به در پیش بودن عید بزرگ امامت و ولایت اشاره کرد و با بیان این که امام علی(ع) مظلوم تاریخ است، بیان داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مظلومیت از چهره غدیر در جامعه زدوده شود.
وی همچنین به ایام ماه محرم اشاره کرد و با بیان این که امام حسین(ع) برای ما همه چیز است، افزو: باید همه تمهیدات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه تر عزاداری ماه محرم فراهم شود.
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود از جنگل و دریا به عنوان دو فرصت مهم برای کشور و استان ما یاد کرد و با بیان این که همه این امور باید پیوست فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: باید دغدغه فرهنگی داشته باشیم و زیرساخت های لازم را برای بهره گیری صحیح از این ظرفیت بالا فراهم کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که علیرغم همه اقدامات صورت گرفته، هزاران مشکل در حوزه زیرساختی و همچنین مسائل فرهنگی سواحل و جنگل استان وجود دارد، گفت: طرح دریا و جنگل باید حساب شده باشد و در این برنامه ها باید از ظرفیت بالای طلاب جهادی که کارهای خوبی هم انجام دادند استفاده شود.
وی با اشاره به این که طلاب جهادی با حضور در سواحل و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و دینی، جاذبه خوبی در میان مردم ایجاد کردند، ادامه داد: انتظار داریم برنامه های این گروه ها در سواحل و مناطق گردشگری استان بیشتر تقویت شود.
امام جمعه ساری در ادامه بر ضرورت تشکیل کمیته ساماندهی امور فرهنگی در سواحل و دریا تأکید کرد و گفت: باید در این کمیته با بررسی مشکلات موجود و تعیین نقاط ضعف و قوت، بسترها برای تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در این مناطق فراهم شود./950/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک