بیش از43 هزار پرونده در حوزه قضایی گچساران مختومه شد


بیش از43 هزار پرونده در حوزه قضایی گچساران مختومه شد

گچساران - ایرنا - رئیس دادگستری گچساران گفت: 43 هزار و 808 پرونده از سال گذشته تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

رهام دیانت یکشنبه شب در نشست با خبرنگاران گچساران افزود: تعداد پرونده‌های ثبت شده در محاکم قضائی این شهرستان از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۹۹۳ فقره بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پرونده‌ها شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در دادگستری، دادسرا و شورای حل اختلاف این شهرستان بررسی شده است.

دیانت تصریح کرد: بیش از یکهزارو ۵۱۱ پرونده مسن در محاکم قضایی این شهرستان از سال گذشته تاکنون مختومه شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰۴ پرونده مسن در دادگاه و دادسرا این شهرستان مربوط به سالهای ۹۵ تا ۹۸ وجود دارد.

دیانت اظهار داشت: ۲۰۰ پرونده در شورای حل اختلاف این شهرستان در سال گذشته منتهی به سازش شد.

وی مهمترین مزایای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی را رفع اطاله دادرسی و صرفه جویی در زمان و هزینه عنوان کرد و گفت: ۹۴ درصد از ابلاغ های دادگستری این شهرستان از سال گذشته تاکنون به صورت الکترونیکی انجام شده است.

دیانت افزود: میزان ابلاغ های دادگستری گچساران از سال گذشته تاکنون ۱۳۸هزارو۹۵۹ مورد بوده که ۱۲۹ هزارو ۸۱۰ مورد بصورت الکترونیکی بوده است.

وی ادامه داد: الکترونیکی کردن ابلاغ ها از سال گذشته تاکنون موجب بیش از سه میلیارد و ۴۰۰میلیون ریال صرفه جویی ریالی شده است.

دیانت تصریح کرد: در راستای تکریم مراجعین و ایجاد دادرسی الکترونیک تمام جلسات دادرسی مددجویان مستقر در تمام زندانهای کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

وی ابراز کرد: همچنین امکانات ایجاد جلسات دادرسی الکترونیک برای اصحاب پروندها نیز در این شهرستان فراهم شده به نحوی که مراجعین نیاز به مراجعه حضوری نداشته و از محل استقرار خود می توانند در جلسات دادرسی شرکت کنند.

رئیس دادگستری گچساران گفت: اجرای ۲۷۹فقره دادرسی الکترونیک، چهار هزار و ۲۰۲ فقره معاینه بالینی و ۲۰۶فقره معاینه جسد در پزشکی قانونی نیز از اقدامات قوه قضایی این شهرستان است.

دیانت گفت: زمین خواری های این شهرستان بیشتر به دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰برمی گرد و بیش از ۱۰۰هکتار از اراضی ملی این شهرستان امسال رفع تصرف شد.

رئیس دادگستری گچساران در ادامه گفت: پنج مورد قصاص در یک سال گذشته در این شهرستان با پرداخت دیه نیز منجر به سازش شده است.

وی تصریح کرد: ۳۰پرونده قضایی در بحث انتخابات تشکیل شد که برخی از افراد هم تبرئه و حدود ۱۲نفر هم با قرار کفالت آزاد شده اند.

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن