12 کشته در حمله تروریستی در سومالی


12 کشته در حمله تروریستی در سومالی

تروریست‌های الشباب اقدام به انجام حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در سومالی کردند.


۱۲ کشته در حمله تروریستی در سومالی

تروریست‌های الشباب اقدام به انجام حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی در سومالی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع شبه نظامی محلی سومالی اعلام کردند دست کم ۱۲ نفر روز یکشنبه در یک حمله تروریستی به یک پایگاه نظامی و ساکنان غیرنظامی در مرکز سومالی کشته شدند.

بر این اساس، گروه تروریستی الشباب یک پایگاه واقع در ایالت گالمودوگ (Galmudug) را که نیرو‌های دولتی در آنجا مستقر بودند و سپس منطقه‌ای را در مجاور ویسیل واقع در بیش از ۷۰۰ کیلومتری شمال موگادیشو، هدف حمله قرار دادند.

عبدالهی ساحل، یک مقام اجتماعی در ویسیل با اشاره به کشته شدن ”شش غیر نظامی“ و ”شش نظامی“ آمار ۱۲ کشته را تایید کرد. محمد میر، یک فرمانده شبه نظامی اعلام کرد حمله با انفجار یک خودرو بمب گذری شده آغاز شد.

گروه تروریستی الشباب نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۳۴ نظامی دولتی و محلی را در پایگاه نظامی کشته است.

منطقه نیمه خودمختار پونتلند واقع در مناطق شمالی سومالی روز یکشنبه اعلام کرد ۲۱ عضو گروه الشباب را که یک دادگاه نظامی محلی محکوم کرده بود، اعدام کرده است. این بیشترین شمار اشخاصی است که در یک زمان در سومالی اعدام می‌شوند.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده و دارای گرایشات فکری وابسته به گروه تروریستی القاعده است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهر‌های سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه