شکایت نامزدهای انتخابات شورای شهر اهواز در دست بررسی است


شکایت نامزدهای انتخابات شورای شهر اهواز در دست بررسی است

اهواز-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به اینکه فرآیند انتخابات با حضور هیات اجرایی و نظارت انجام گرفت گفت: کار بررسی شکایت برخی نامزدها از نتیجه شمارش آرای شورای شهر اهواز از امروز یکشنبه شروع شده و به مدت پنج روز توسط هیات های اجرایی و نظارت ادامه دارد.

به گزارش ایرنا رضا نجاتی شامگاه یکشنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی خوزستان ضمن تشکر از مردم برای شرکت پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ بیان کرد: تمامی اقوام محترم و عزیز هستند و باید مواظب حربه های دشمنان در این شرایط حساس باشیم ، ملاک کار قانون است و همه ملزم به رعایت آن هستیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه انتخاب افراد در انتخابات بر اساس سهمیه بندی و تقسیم بندی نیست گفت؛ نامزدهای انتخابات نیز باید به این نکته توجه کنند که در انتخابات با رای مردم افراد مشخص می شوند و سهمیه بندی و تقسیم بندی انجام نگرفته است.

نجاتی ادامه داد: داوطلبانی که از ۲ قوم مطرح استان نسبت به نتیجه انتخابات اعتراض دارند توجه کنند که از هر ۲ قوم تعداد زیادی در این انتخابات نامزد شدند و افراد بر اساس رای مردم مشخص شده اند ، ادعاهایی هست که چرا از یک قوم کمتر انتخاب شده است.

وی گفت: به مدت پنج روز شکایات مطرح شده از سوی نامزدهای انتخابات توسط هیات نظارت شهرستانی بررسی می شوند و اگر به تایید نرسد پنج روز دیگر در هیات نظارت استانی نیز بررسی می شود و اگر بعد از پنج روز به نتیجه مطلوب نرسند مجدد برای بررسی به هیات نظارت مرکزی منتقل خواهد شد و ۱۵ روز فرصت هست تا بررسی لازم انجام شود.

رییس ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: از ۵۳۳ صندوق رای در شهرستان اهواز یک مورد هم باطل نشد و به تمامی داوطلبان اطمینان می دهیم که تمامی فرآیند بررسی و شمارش آرا از سوی هیات های اجرایی و نظارت بر اصل بی طرفی است و محوریت با رای مردم است.

نجاتی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فرآیند انتخابات بیان کرده اند که عمل به قانون در تمامی مراحل انتخابات باید مشهود باشد، نامزدهای انتخاباتی ، مجریان و ناظران باید این کلام مقام معظم رهبری را مد نظر قرار دهند.

وی اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراها همزمان باهم برگزار شد و تا ساعت ۲ بامداد به طول انجامید ، در برخی شعب مردم تا بعد از ساعت ۲ بامداد در پای صندوق های رای حضور داشتند و همین موضوع بر زمان شمارش آرا تاثیر گذار بوده است .

معاون سیاسی و انتخاباتی استانداری خوزستان بیان کرد: در مرحله اول شمارش آرای ریاست جمهوری انجام گرفت و تا روز شنبه زمان برد و با وجود خستگی عوامل اجرایی تا روز سه شنبه کار شمارش را به پایان رساندند ، علت به تعویق افتادن زمان اعلام نتایج شمارش آرای شورای شهر اهواز برای افزایش دقت و نظارت هیات نظارت بر شمارش آرا و اعلام نتایج بوده است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با بیان اینکه مسئولان در این بخش به دنبال صیانت از رای مردم و حفاظت از حقوق نامزدها هستند ادامه داد: نامزدها به خبرهای کذب توجه نکنند ،راه قانون مشخص است و بررسی شکایات آن ها بادقت لازم انجام می شود.

وی گفت: از نامزدهای انتخاباتی در خواست می شود به رعایت نظم اجتماعی توجه داشته باشند تا هیات اجرایی و نظارت در آرامش شکایات مطرح شده را بررسی کنند.

نجاتی افزود: با بررسی هایی که در حال انجام است در صورت آنکه نتیجه به شکل دیگر باشد به مردم اعلام خواهد شد و این اطمینان را به نامزدها می دهیم که نتیجه آرای مردم هرچه باشد اعلام می شود و نامزدها هم در چهار چوب قانون حرکت کنند و به اخبار کذب در فضای مجازی که به دنبال موج سواری از سوی دشمنان هستند توجه نداشته باشند.

با اعلام نتیجه انتخابات شورای شهر اهواز در روز پنجشنبه هفته گذشته جمعی از نامزدهای انتخاباتی و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری نسبت به شمارش آرا و نتایج اعتراض کردند.

۷۴۵ نفر برای انتخابات شورای شهر اهواز نامنویسی کرده بودند. حدود یکصد نفر از داوطلبان شورای شهر از شرکت در این انتخابات انصراف داده و تعداد نامزدهای این دوره انتخابات در نهایت ۵۷۵ نفر اعلام شد.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، قرار بود به صورت تمام الکترونیکی انجام شود و برای این منظور ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده بود اما به دلیل اختلالی که ایجاد شد انتخابات در این بخش به ۲ صورت دست و الکترونیکی برگزار شد.

شمارش آرای انتخابات شورای شهر اهواز با تاخیر اعلام شد و فرماندار شهرستان اهواز نیز در این خصوص از مردم عذرخواهی نمود.

۲۸ خرداد ماه امسال ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر